Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte testa boots? Då slipper hästen trampa av sig skorna i hagen, sparkarna blir ngt mjukare och hoven tillåts ... fungera. Skyddar mot det vassa gruset samt för hård nötning vid träning. Perfekt tycker jag.
Tack!!
vi har varit ute på ridtur idag igen i skogen med sällskap. Han var lite loj i början så vi tog det väldigt lugnt men helt plötsligt piggnade han till och travade på mkt positivt. Klättrade lite i backar med.
Kräver ni någon form i skogen i skritt och trav? Jag rider än så länge på långa eller iaf glappande tyglar.
*kl*
Här har det hänt en del.
Jag har flyttat Wille till en lösdrift hos min vännina, Wille har blivit skodd runt om pga av bärrandsrötan och nässelfebern har nästan gått tillbaka helt. Men han har börjat hosta nu i stället, troligtvis en reaktion på nässelfebern.
Jag har ridit Wille kanske 3 gånger sedan han vilade. Har blivit i skogen och han är pigg och framåt, nästan lite för pigg. Blir en "hetponny" i början och bara trippar. Men lugnar ner sig efter man travat.
Annars sköter han sig jätte bra.
Är anmäld till träning för Jonna Gullberg och är även anmäld till en ny clinic med Bob Mayhew i oktober.
ja sadelgjorden hade jag borta i stallet med den ser ut att ligga bra iaf
hovslagaren skickade ett mess idag om att han va krasslig så om vi kunde ta skoningen imorgon istället XD
Har ni andra hovslagare som har vana av att sko wetsernhäster eller??
Vi kanske inte menar samma sak - jag menar boots för barfotahästar. De har man naturligtvis inte i hagen. Bara vid ridning/träning. (Jag broddade mina boots i vintras, till en annan häst, med 12 små MC-brodd i varje - suuuuuveränt! Bara att skruva ur till sommaren!) Skyddar ömma sulor och strålar utmärkt. Inga läskiga söm-stick, tappskor eller annat elände. Me love!