Sv: Inridningar 2009!! =)
här går det framåt... flyttade hem hästen till mammas i måndagskväll, har inte lastat henne sedan februari men efter en halv minuts tvekan gick hon rakt in och stod som ett ljus!
var sedan ute och ordnade med allt runtomkring igår så då fick hon bara gå i hagen o äta massor av gräs.
idag skulle det ridas, tar in henne ställer henne vid bindbom, vilket hon inte gillat tidigare och hon står som ett ljus där med...
funderade på om jag skulle longera av lite energi då hon bara stått några dagar men orkade
inte... så satt upp och gick ut i skogen på en kort tur i skritt o trav, hon traskade på som om hon aldrig gjort annat... (ca 1½ år sedan hon senast var i dessa omgivningar) dessutom kom det bilar när vi var på väg till skogen hon rörde inte en min
hon har blivit så trevlig senaste tiden... börjar undra om hon verkligen bara är 3år
dessutom fick mamma för sig att prova sitta upp
(hon har inte suttit på en häst på mååånga år) och Sweety stod snällt helt stilla, likaså när båda småsystrarna 7 och 14 i tur och ordning ville provsitta... lillasyster på 7år satt även upp utan sadeln senare och Sweety gick bara fram som vanligt
typiskt måste man ju jobba med... längtar tills jag kan åka ut igen och rida nu när hon dessutom flyttat till bete några km därifrån... hon kommer bli rund o go min lilla häst!