Inridningar 2009!! =)

Sv: Inridningar 2009!! =)

Phigalle, arab,2005, e. Firitzio S.A -Kozz (CindyLou,Tidaholm)

Sweety (Frekles Sweet Baby) Paint, 2006 e. Frekles Flit bar(QH) - Sure a Babyface (Western_Ivy, Gotland)[/QUOTE]

Dustys Mr Silver, quarter 2006 (Isabelle)
e. Lone Bright Star - u.Skips dusty Dude ue. Chester Skip

Sweety (Frekles Sweet Baby) Paint, 2006 e. Frekles Flit bar(QH) - Sure a Babyface (Western_Ivy, Gotland)

William, Welsh cob/tinker/fullbod 2006 (ishmanda)
e. Sydenham Asquite

Sweety (Frekles Sweet Baby) Paint, 2006 e. Frekles Flit bar(QH) - Sure a Babyface (Western_Ivy, Gotland)

e. Sydenham Asquite

TR Tbone,appaloosa,2005, e: QAR Mystery Bo u: Elderberry MayDay ue: Elderberry Ace (QH) (urkella, Jämjö)

e. Sydenham Asquite

TR Tbone,appaloosa,2005, e: QAR Mystery Bo u: Elderberry MayDay ue: Elderberry Ace (QH) (urkella, Jämjö)

Ice Cube, 2006, okänd härstamning (Western_Wannabe, Halland)

Den lilla skoningen som jag tyckte var dyr känns som den blivit ännu dyrare :grin: Nu har han atppat skon igen och hur mycket jag än letat så hittar jag den inte så igår tog jag av den andra framskon så nu går han barfota tills nästa skoning som är om några veckor...

Men det går framåt med Silver!! :D Vi har hoppat för första gången och det tyckte han var jättekul! Det blir bra att han får lyfta på sina förtter lite och får lite bättre framåtbjudning i paddocken. :) Han är kanonbra på att stå helt stilla på låååånga tyglar väääldigt länge. Övar det massor för min förra häst (fullblod) ville aldrig stå still och det var så väldigt störande. Spelade ingen roll hur mycket man övade på honom.... Jag har fått hem en tillridning oxå som är väldigt hetsig och måste öva på att varva ner så när vi rider dom två ihop övar vi massor på detta. Silver bara står där hur mycket än den nya hästen studsar omkring :love:

Känns verkligen inte som att han är 3 år. Han är hur cool som helst. Jag ska ta lite nya bilder oxå så ni får se. :) Sadeln har kommit oxå och även om den är för bred, vilket jag visste, så verkar bommer vara bra formad till hans rygg. Cratessadeln slog verkligen i ryggen på honom när man longerade och ingen satt i men den här rör sig bara lite på ryggen. Måste prova med en tjockare pad bara för jag har bara en tunn här hemma. Tänkte att jag skulle köpa nån i axall imorgon på tävlingarna :) Har någon vart och känt på den nya h**kspadden i fårskinn förresten?? Den ser så himla bra ut! Verkar följa ryggen väldigt bra. :)

Hur mycket rör sig era sadlar på ryggen när ni longerar utan ryttare???

Va kul att sadeln verkar passa:) Vill gärna se bilder! Själv håller jag på att leta hoppsadel för att kunna variera ridningen lite och hoppa några skutt till hösten, men det går inget vidare, ALLT är för smalt:grin: Vad hoppar du i för sadel?

Cubens sadel rör sig inte nämnvärt på ryggen när jag arbetar honom löst, men sen har han väldigt mjukt steg också, är knappt att jag rör på mig i sadeln:D Kikade på en liknande pad som den i fårskinn på Chappen, men den kostade en bra bit över 2000:- så jag lät bli. Denna hade ju lite mer vettigt pris, ska kika på den om jag åker förbi någon Hööksbutik...

Var där idag och kollade men padden kommer inte in förrän den 5 aug så jag får åka dit igen =) Den ser så himla bra ut och är framförallt formad efter ryggen! Förstår inte varför alla paddar görs raka... finns ju ingen häst som har en helt rak rygg.. det blir bara tjocka veck under... hm...

Vill ha fårskinn oxå! Världens bästa tryckfördelare!! :bow::idea:

Jag har en jättebra och prisvärd sadel från jacson! :laugh: Dom gör jättebra hoppsadlar. Min är en jean luc x-wide 17,5". Jag har wide eller x-wide på alla mina sadlar. prova den! :)

Bild på den! Jag och mitt fullblod jag sålde i vintras.

28802650.jpg

Var på Axvall och lämnade tillbaka Formigapaden som jag köpte när det var Hjo-ko som tur var samma säljare även i Axvalla. Den var tyvärr för tunn annars gillade jag den jätte mycket. Det inhandlades en Reinsmann Tom Gus istället och hoppas på det bästa.
Har sådna ångest men får se det som miljöträning. Anmälde ju mej i söndags till en E tävling nu på söndag utan att knappt har ridit honom så mycket. Men ändå rutin och miljöträning för oss båda. Dock så har det knappt blivit någon ridning alls. Måndags red jag i ridhuset lite lätt. Tisdagen skrittade jag hemma och tränade lite smått. På onsdagen hade han skrapat sönder skon och fick stå. Igår spöregnade det och åskade så red bara lite på gårdsplanen och i skogen. och idag? jo tro inte att det blåser kraftigt och regnar som bara den. Hästarna springer som galningar i hagen så jag vet inte ens om det är lönt att få på en sadel?

I värsta fall så får jag väl byta klasser till at hand klasser iställer:idea:

e. Sydenham Asquite

Chili (Luisa Little Princess) paint 2006, e. JJ Bar King u. Hints Sugar Luisa (QH) (Nethril, Uddevalla)

Jag haft hemma en Jacson Legano i x-wide som var alldeles för smal, samt en Jacson Celine i xx-wide som också var för smal... Även wintecs hoppmodell med bredaste koppjärnet var för smal. Ska försöka hitta en globus i bomvidd 38 och prova den, men jag tror det blir för smalt det med... Är som sagt helt hopplöst, och man vill ju inte lägga mer än 10.000:- på en hoppsadel som kommer användas max 1 gång i veckan:(

Idag red vi ut i skogen en sväng, grannen red min andra häst, och vi travade och galopperade en del på skogsvägarna. Han fattar galopp nästan direkt, och gud vad mjuk han är i steget:love: Kännde på den första bockningen idag, han blev lite sur när den andra hästen drog iväg och han inte hann med, men det var knappt att det känndes i sadeln:D Han var iallafall superduktig!

Låter ju lite konstigt att dom bredaste sadlarna är för smala, särskilt på en unghäst. Man lurar sig lite ibland på sadlar, en för bred sadel kan ibland se för smal ut för att den kommer ner för djupt och därför trycker... ;) Men jag har ju inte sett din pålle live :laugh:

Nä, inte vill man lägga över 10 000 kr på en hoppsadel som man kanske använder 1 ggr per vecka. :grin:

Jag hade tur att mina sadlar passade på Silver. Har en jätteskön globus dressyrsadel wide och en jacson hopp x-wide. Och nu min pool's reiner :D Precis som med bett och nosgrimmor tycker jag att det är kanon om man har flera sadlar så att man kan variera sig lite. Då blir inte tryckpunkterna på samma ställe varje dag!

Jag har oxå köpt en reinsmannspad! :laugh: Är så jäkla nöjd med den!! :) Anatomiskt formad så den ligger helt perfekt och är härlig teddy under. Ovansidan ser lite ut som svart mocka, jättesnygg! :laugh:

Om du kikar i denna tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=992257ser du bild på hans rygg, samt med Jacson leganon som var för smal... Han har en ganska kraftig/lång manke, som dessutom är rätt "välfylld" trots att han ännu är ganska omusklad. Så problemet är att sadlarna aldrig kommer ner ordentligt och hamnar i bakvikt. Jacson sadlarna har dessutom varit för takformade i bossorna, wintec bättre, men fortfarande för smala... Man lurar sig lätt på Cuben att han inte är så bred efterssom han är rätt smäcker i övrigt, men han är ändå breeed över ryggen.

*kl*

Vi har tävlat!

Har lagt ut en egen tråd om det;)

e. Sydenham Asquite

Chili (Luisa Little Princess) paint 2006, e. JJ Bar King u. Hints Sugar Luisa (QH) (Nethril, Uddevalla)

Lucas (Fellas Brown Sugar) Quarter val 2006, e. Colonels Fella u. Doc Pocos Roxette (Gerd, Uddevalla)

hej allihopa=)

har haft lite dålig koll här inne under sommaren, men det verkar ju gå framåt för de flesta, så kul å läsa om vad som händer i utvecklingen:bump:

för oss går det lite trögt, har ju sånna problem med sadel till min lilla häst, han e så hög bak så har fortfarande inte hittat nåt som ligger tillräckligt bra.. men har en sadel som ligger ganska bra som jag får låna ibland iaf..

vi har iaf kommit igång bra med traven nu:rofl: och i går red vi i riktiga skogen för första gången, har mest ridit på grusväg och lite större stigar innan..

tar det ju väldigt lugnt med honom eftersom han e så sen i växten..

I dag har jag varit i väg med Wille på Gunnarluda för andra gången.
Pga av att gå bandet var i sönder fick han gå på vattenbandet i stället. Men vi hade bara ca 1cm vatten på. Han var jätte duktig och fann sig snabbt i att gå där!!

Film 1

Film 2

e. Sydenham Asquite

Lucas (Fellas Brown Sugar) Quarter val 2006, e. Colonels Fella u. Doc Pocos Roxette (Gerd, Uddevalla)

Rose (Mec Malones Red Rose) Appaloosa sto 2006, e. Muscles Malone, u. Swift Acquisition (Pialialej, Nynäshamn)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: Ceta
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025