Sv: Inridningar 2009!! =)
Jodå, det går bra med hoppsadeln
Provred den lite igår, men tankspridda jag glömde ta med stigbyglarna från stallet, så det fick bli skritt utan stigläder/byglar
Sadeln är faktiskt något för vid
något jag aldrig trodde skulle hända. Syns ej när den ligger löst på ryggen, men när man sitter i den syns det att det finns lite utrymme för honom att bredda sig. Antagligen är den felmärkt i bomvidden för jag har provat exakt samma sadel i samma bomvidd på honom fast i 17 1/2" och den var på tok för smal... Detta är dock en nyare årsmodell och är lite omgjord, men ändå!
Det jag ska kontrollera ytterligare är så att den inte är för liten för mig, är en 16 1/2" och jag har rätt långa ben, men han kan ej ha längre sadlar då han är ganska kort i rocken. Att den är något för vid är inget som gör något, då har han ju utrymme att bredda sig lite, bara att lägga en fårskinnspad emellan så länge
Sadeln är en Princeville Charlotte CC, sprang på den av en ren händelse då jag var inne på Börjes för att kika på Zaldi och Lemetex, och döm om min förvåning när sadeln nästan var helt platt i bommen frammifrån - den där måste passa Cuben tänkte jag