Inridningar 2009!! =)

Sv: Inridningar 2009!! =)

Phigalle, arab,2005, e. Firitzio S.A -Kozz (CindyLou,Tidaholm)

Sweety (Frekles Sweet Baby) Paint, 2006 e. Frekles Flit bar(QH) - Sure a Babyface (Western_Ivy, Gotland)

Dustys Mr Silver, quarter 2006 (Isabelle)
e. Lone Bright Star - u.Skips dusty Dude ue. Chester Skip

William, Welsh cob/tinker/fullbod 2006 (ishmanda)
e. Sydenham Asquite

TR Tbone,appaloosa,2005, e: QAR Mystery Bo u: Elderberry MayDay ue: Elderberry Ace (QH) (urkella, Jämjö)

Ice Cube, 2006, okänd härstamning (Western_Wannabe, Halland)

Chili (Luisa Little Princess) paint 2006, e. JJ Bar King u. Hints Sugar Luisa (QH) (Nethril, Uddevalla)

Lucas (Fellas Brown Sugar) Quarter val 2006, e. Colonels Fella u. Doc Pocos Roxette (Gerd, Uddevalla)

Rose (Mec Malones Red Rose) Appaloosa sto 2006, e. Muscles Malone, u. Swift Acquisition (Pialialej, Nynäshamn)

PA Obsesed to be Cool, paint, 2006, e. Impressive Oliver - Hints Impression (Lewellyn, Avesta)

Sweety (Frekles Sweet Baby) Paint, 2006 e. Frekles Flit bar(QH) - Sure a Babyface (Western_Ivy, Gotland)

Dustys Mr Silver, quarter 2006 (Isabelle, Vårgårda)

e. Sydenham Asquite

TR Tbone,appaloosa,2005, e: QAR Mystery Bo u: Elderberry MayDay ue: Elderberry Ace (QH) (urkella, Jämjö)

Chili (Luisa Little Princess) paint 2006, e. JJ Bar King u. Hints Sugar Luisa (QH) (Nethril, Uddevalla)

Lucas (Fellas Brown Sugar) Quarter val 2006, e. Colonels Fella u. Doc Pocos Roxette (Gerd, Uddevalla)

Rose (Mec Malones Red Rose) Appaloosa sto 2006, e. Muscles Malone, u. Swift Acquisition (Pialialej, Nynäshamn)

PA Obsesed to be Cool, paint, 2006, e. Impressive Oliver - Hints Impression (Lewellyn, Avesta)

Ja jag får väl göra det... :)

Många här på forumet känner kanske igen honom, det är Wranglers Willy som nu har gått och blivit Lewellyns Willy :)

Han kom med lastbilen sent i går kväll så nu ska vi till en början bara lära känna varandra ordentligt. Jag visste ju att han är en väldigt trevlig häst med ett hjärta av guld och ändå överträffade han mina förväntningar måste jag säga :) Så lugn och cool, nyfiken och följsam. Han rör sig helt suveränt (Apollo ser nästan lite struttig ut i jämförelse när man ser dem i hagen haha) och det ska verkligen bli både en fröjd och en ära att utvecklas ihop med honom.

willyhage_mindre.jpg

grabbarna_mindre.jpg

035a.jpg

Senast ändrad:

Rättar till lite jag med

Dustys Mr Silver, quarter 2006 (Isabelle, Vårgårda)

e. Sydenham Asquite

Willy (PA Obsesed to be Cool) paint hingst, 2006, e. Impressive Oliver - Hints Impression (Lewellyn, Avesta)

*kl*
Här kommer en bildbomb med nya bilder från ridturen i dag, hade fotograf med mig ut!!

28932423.jpg

28932425.jpg

28932429.jpg

28932433.jpg

28932439.jpg

Kroppen har utvecklats enormt sedan du köpte honom!

Phigalle har ofrivilligt vila i tre dagar,haft möhippa.:)

Ja visst har han vuxit till sig rätt bra :D
Hoppas på att breddar sig ännu mer och bygger mer rumpa....
Fast rumpan kan jag ju påverka rätt mycke och den kommer biffa till sgi då vi bytat stall och alla ridvägarna är backiga.

Han är jättefin din Willie (var det va?:o)

Idag var jag iväg med Cuben, skulle ridit i ridhuset, men det var stängt, så vi fick rida i paddocken istället bland alla läskiga hinder. Han gick snällt och lydigt på transporten hemma, men när vi skulle hem igen ville han inte följa med, tog säker en kvart innan han traskade på:grin: Skyller på att det var 1 1/2 månad sedan han åkte, hoppas verkligen han skärper till sig, jag hade tänkt kunna åka iväg med honom ensam snart, utan medhjälpare...

Nåväl, i övrigt skötte han sig bra. Vi travade på en stor volt, och övade på att svänga, vilket är svårt för en nyfiken pojk som vill undersöka ALLT på närmre håll. Ett gäng Highland Cattle som blängde på oss var väääldigt intressanta. För att inte tala om all hästskit som folk inte hade plockat upp efter sig, den måste ju inspekteras:D

Sedan var det dags för galopp, första gången på ridbana och ensamma, har bara galopperat i skogen med ledarhäst framför innan. Fick upp honom i galopp i bägge varven och nöjde mig med det sålänge. I högervarvet passade han på att bocka lite då han tyckte matte var jobbig som tvunget skulle driva på honom;) Fick iallafall bekräftat att det bara är hemma han maskar, på bortaplan är han väldigt framåt. Då kan jag med gott samvete gå på honom lite mer när jag rider hemma...

Här kommer en liten bildbomb. Kortade stiglädrena ett hål nu i veckan, men ser att jag bör länga tillbaka dem, sitsen är inte så bra. Plus att jag säkert kan släppa fram honom ännu mer i handen och tänka mer på positionen av mina händer/underarmar... Och upp med blicken!:D

Trav
DSC_0031.jpg

Mera trav
DSC_0020.jpg

Våra supportrar
DSC_0043.jpg

Han tackar och bockar!

Men han skulle gott kunna biffa till sig lite han med... Har börjat klättra med honom lite vid hand, och hoppas att hans rumpa snart ska kunna matcha hans platta sälrygg:D Och att jag ska bli av med mina trivselkilon jag lagt på mig... Dock är han ju av naturen inte så grov...

här har jag fått till första längre galoppen i skogen... jättehärligt! :love:
men till mitt problem :angel:
hur kär ni in galoppskänkel? vad har ni för galoppskänkel?
har inte behövt lära in eller riktigt tänkt på vad jag gör tidigare:cool:
hon svarar på ljud från marken men har ännu inte testat det från ryggen, vi har bara "ramlat" in i galoppen än så länge...

o så klart... Nya sadeln passade bra, och den är sååå skön :love: :D

här har jag fått till första längre galoppen i skogen... jättehärligt! :love:
men till mitt problem :angel:
hur kär ni in galoppskänkel? vad har ni för galoppskänkel?
har inte behövt lära in eller riktigt tänkt på vad jag gör tidigare:cool:
hon svarar på ljud från marken men har ännu inte testat det från ryggen, vi har bara "ramlat" in i galoppen än så länge...

o så klart... Nya sadeln passade bra, och den är sååå skön :love: :D

Jag brukar först börja galoppera i skogen och då smackar jag och driver på med galoppskänkeln, då har det inte så stor betydelse vilken galopp det blir :laugh: sedan när jag går in på banan så fattar jag galopp i hörnet så får man lite hjälp med att få rätt galopp. samma där smacka och lägga till galoppskänkeln. Det brukar inte ta lång tid innan dom fattar :laugh:

Galoppskänkeln: Bak med ytter och driv med den skänkeln. Innerskänkeln och innehanden öppnar jag upp så att det blir lättare att fatta rätt galopp. Innerskänkeln lite lite fram men det är ytter som driver och fattar galoppen.

Senast ändrad:

Westernwannabe: Va kul att det fanns lite mer frramåtbjudning på bortabanan. Då kan man ju som du säger våga gå på lite mer hemma oxå.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 582
Senast: Ceta
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24