Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu packat upp kartonger med spel och tidningar. Känns så mycket mer "hemma" nu. Hela ovansidan av hyllan har jag tänkt fylla med gröna blommor och såklart ska mer saker in på de vanliga hyllplanen också. Blir något ledigt trycker jag nog in någon växt där också :angel:

Till vänster ovanför hundbädden skulle det nog passa bra med en tavla. Har en speciell i åtanke som är på väg till mig, en som gått i arv och som är otroligt fin. Hörnet till höger..? Ingen aning. Vi ställde en läderfåtölj där bara för att ha den någonstans. Den kommer från sambons mor och är SÅ skön, men vi vet verkligen inte alls var den egentligen kan passa in. Bakom soffan har vi som en arbetshörna där jag och sambo har varsitt skrivbord.
1000036717-01.webp

Jag sitter och funderar på det här med gardiner i vardagsrummet. Vill gärna ha något ljudabsorberande och snyggt. Gardinstången sitter högt nära taket, fönstret är ganska stort också, eller ja, det är tre mindre bredvid varandra men helheten är mycket fönster.

Golvet är trä, ljust trä med mörkare mönster. Möblerna går i svart, vitt och grått. Filtarna har mestadels gråa toner, förutom den som är lila. Vi kommer ha rejält gröna växter så mycket det bara går, i hyllor osv.

Vill gärna ha in mer färg, bara inte klarröd eller rosa. Men vad ska jag kika på? Kanske ska man ha dubbla gardiner? Har sett sådant och det har sett lyxigt ut :p Kan absolut ingenting om gardiner.

Sedan funderar jag på tavlor också, men det får nog bli ett kapitel för sig... Tar eventuellt utskrifter av egna bilder. En fotografvän ville också ge oss en bild att skriva ut och ha som tavla.
Vad sägs om nåt liknande denna?
https://www.bonprix.se/produkt/moer...ladmoenster-1-pack-ljusgra-guld-930083/#image

Tjockare tyger med bra fall. Mörkläggningsgardiner är också bra att kolla på för ljuddämpande och numer finns ljusare såna också. Ett plus om det är multiband el öljetter, då kan man enkelt dra för vid behov.
Det jag tänker på med den på bilden är mjuka färger med mönster utan att ta över. Glansiga detaljer brukar bli en snygg effekt och det är lätt att ta upp den gula färgen i nån gul kudde/filt alternativt ta upp det genom att ha guldram på tavlorna.

Dubbla gardiner är också läckert men jag har lite dålig koll på det. Men kanske en skirare, enfärgad gardin bakom en mönstrad i tyngre tyg?

Vad sägs om nåt liknande denna?
https://www.bonprix.se/produkt/moer...ladmoenster-1-pack-ljusgra-guld-930083/#image

Tjockare tyger med bra fall. Mörkläggningsgardiner är också bra att kolla på för ljuddämpande och numer finns ljusare såna också. Ett plus om det är multiband el öljetter, då kan man enkelt dra för vid behov.
Det jag tänker på med den på bilden är mjuka färger med mönster utan att ta över. Glansiga detaljer brukar bli en snygg effekt och det är lätt att ta upp den gula färgen i nån gul kudde/filt alternativt ta upp det genom att ha guldram på tavlorna.

Dubbla gardiner är också läckert men jag har lite dålig koll på det. Men kanske en skirare, enfärgad gardin bakom en mönstrad i tyngre tyg?
Åh, de var jättefina! Ska kolla runt mer på den sidan

Mycket diskussioner om färger här hemma. Vi håller på att välja ny färg till vardagsrummet och har bestämt oss för grön men kan inte komma överens om kulör. Jag vill ha en mysig, varm men ändå dov grön medan maken vill ha en ljusare färg. Han gillar egentligen mina förslag men tror att det blir för mörkt.

Nu är jag helt snurrig i huvudet av att kolla färgkoder, googla inspirationsbilder och stirra på provfärgerna vi målat på väggen 😅
Nämen jag glömde ju uppdatera! Det blev som jag ville :D efter bilden är tagen har gardinerna sytts upp och hyllan inretts.

IMG_2553.jpeg

Jag blir allt mer av en sucker för Allt Ska Vara På Sin Plats. Därför är jag oerhört nöjd och belåten med att ha sorterat småpryttlarna i hallen så att de går lätt att hålla i ordning :angel:

1699689035094.png

Det jag väntar på nu är min galge för halsdukar/scarfs och min multikrok för kepsar, för jag är kort och hatthyllan är för hög för sådant :angel:

(Ja, luckan är intensiv. Den matchas av en dörr ner till källaren som vi ännu inte kommit oss för att byta färg på, för vi har alltid något annat att göra).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 625
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 440
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama