Vad är det för tapet? Fick nu någon tanke om att den hade passar perfekt på en vägg i vårt kök
Stig Lindberg Herbarium
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för tapet? Fick nu någon tanke om att den hade passar perfekt på en vägg i vårt kök
Åh, den lilla svarta skottenBra ljus i vardagsrummet idag
Visa bifogad fil 132885
Åh, den lilla svarta skotten
En likadan vit sådan hade jag när jag var ung. HUvudet gick att ta lös, det hade varit cologne i den.
Tror min farmor hade sånna.”Ny” lampa lite kär i den
Visa bifogad fil 132659
Sån har jag också haft + tror vi även hade en röd.Min är en sparbössa
Härligt ljus en liten stund idag!
På fredag ska jag sätta upp julstjärna och menora.
Visa bifogad fil 133057
Alltså är det nya fönster i gammal tappning? Ser jättefina ut
Ja de är tyvärr bytta, dock inte så nya.
Lyckligtvis är de ändå ganska smäckra. Jag har spröjsat en ny innerbåge med hjälp av en finsnickare samt bytt spanjoletter till mer tidstypiska.
Ja det var just det att de var smäckra som jag reagerade på. Men det förklarar ju varför de ser så fina ut, för att nån med tanke och kunskap sett över dem
Har precis köpt boken Gör om gör rätt, av de som ligger bakom Renoveringsraseriet, så jag är lite extra nördig just nu
Vad kul! Min granne är arkitekt och byggnadsvårdsnörd och polare med killen bakom renoveringsraseriet.
Vi fick igenom ett byte av port i huset också. Huset är numera K-märkt men misshandlades på 70-talet och fick en hemsk plåtport
Det var ett ganska stor arbete att återställa portarna, blev också svindyrt men det blev en höjdare. Portarna är typ replikor av originalportarna, dock har vi gjort dom anpassade så att de inte är dubbeportar men har "fejkat" den stilen.
Visa bifogad fil 133058
Så fint Önskar jag fick bo i ett hus där man brydde sig om sådant. Nu bor jag försvisso inte i ett så pass gammalt hus men det är 60-tal, dock allt utrivet under åren och det finns inte mkt kvar som vittnar om nåt original. Det är helt enkelt själlöst.
Drömmen är att komma över nåt fint gammalt hus som inte renoverats sönder. Men det är svårt. Som sagt, 60- och 70-talen har tyärr passerat de flesta gamla byggnader....för att inte tala om varande generations förkärlek till att riva ut och ersätta med laminat och plast.
Ja det är deppigt! Jag har originalgolv, oljad ek. Oerhört opraktiskt men oerhört vackert!
Älskar också när det är originalbeslag och innerdörrar i original osv. Tänker ofta hur många som öppnat och stängt dessa under alla år.
Vilken skillnad!! SÅ mycket bättre med den nya porten! Snacka om att förstöra huset med den där svarta plåtsaken. Den dörren är förövrigt extremt lik portarna i mitt hus MEN husen här är byggda i början på 60-talet. De är knappast någon skönhetsupplevelse oavsett, men hade nog sett konstiga ut med tjusigare dörrar. Nu passar allt ihop på ett sätt som gör att det ändå ser bra ut så länge allt hålls någorlunda rent och prydligt.Här är den andra porten! Den är betydligt högre.
Nu har vi dessutom renoverat, putsat och målat husets sockel som ser riktig deppig ut här.
Visa bifogad fil 133059
En matta på golvet, något att hänga på gardinstången, en tavla eller något i hörnet?