Info om varje gren till lag sm!

Sv: Info om varje gren till lag sm!

Får väl ansluta mig till gänget ;)

Kristina Pettersson & Askur från Strand
Jag är 15 & hästen är 8.
Askur är en svart vallack, 5gångare i grunden men lämpar sig mer som 4gångare. Mycket vilja men ursnäll egentligen :love:
13701311.jpg

13701314.jpg

13701323.jpg

13701325.jpg

:love: Vi ska tävla flagglopp, ungdoms4gång & bastölt

Hej!
Jag är lag ledare för lag Jarnhestur, Jag skulle vara med laget. Men tuvärr trillade jag av min häst i sommras och fick en fraktur i armen.
Men jag har varit med i lag SM i 3 år det här blir det 4. Så det kommer bli jätte kul. :)
Lycka till alla.

Kan vi inte skriva lite om hur vi gör denna helgen ?
T.ex. vart/hur man ska bo, vart hästen ska bo, hur man har lagt upp träningen de sista dagarna.
+ allmänna frågor såklart :)

Red ju Nina-kurs nu i helgen så jag tror att Askur är rätt mör så imorn (om det blir bra väder såklart) så tror jag att vi bara myser lite barbacka och går ner till vattnet och badar.
På tisdag blir det lite mer dressyr, lydnad + att jag måste träna till flaggloppet & att någon kan stressa oss när jag rider med hackamore ;)
På onsdag ska Askur vila och jag tror att jag ska packa grejjerna, smörja mina stövlar, tränset och sadeln, tvätta bootsen och göra iordning allt :)
Och på torsdag longerar jag eller rider lite kort bara för att stämma av allting och sen åker vi samma kväll.

Har faktiskt ingen aning om vart hästarna ska bo men jag skulle tro att det är på samma ställe som banan .. vet inte heller vart vi ska bo men det blir nog bra :D

Vi ska bo på nåt vandrarhem en bit ifrån Stora Fors gård. Hästarna bor kvar på gården, vi har bokat boxar och hagar. :)

De här sista dagarna kommer jag nog mest också rida för att "stämma av" att det mesta känns bra. Igår galopptränade jag (han blir mjuk o lösgjord av det), idag tränade jag lite trail o inför showen. Imorgon måndag funderar jag på att köra lite tölt. På tisdag blir det ev. lektion och på onsdag får det bli vad som känns bäst då. Galopp eller tölt, eller longering om allt känns bra. På onsdag ska jag också smörja allt har jag tänkt *hmm* det blir en del... :d Sen på torsdag åker vi på eftermiddagen. Får se om jag tar nån skritt-tur på förmidddagen. Jag får känna lite hur han känns de här dagarna...Jo, hoppas vädret blir ok på onsdag så jag kan duscha honom då oxå. :) Hoppas förresten vädret blir ok hela helgen!! :D

Så, nu börjar det dra ihop sig ordentligt här! :D

Hur har hästarna kännts dagarna innan nu? Bra? Dåliga?
När kommer ni åka?

Själv så åker vi imorgon em/kväll.
Kopar har faktiskt kännts riktigt bra, så jag hoppas att det håller i sig! :D Och äntligen har jag fått arslet ur vagnen, och ritat mitt dressyrprogram (jag gjorde det liksom i eftermiddags, och jag ska rida dressyren på fredag, bra planering! :eek:;)), men jag skrittade igenom det idag iaf för att se att jag kunde det.

Brandy har det gått så där med, Della och han har stött på lite problem i sista sekund, så nu har jag ridit honom lite, och hoppas att han sköter sig! :D

Hej MöRS-gänget!!!
Håller tummar och tår för er och vill se massor bilder sen!
Hälsa alla!

/Malin

Ja, nu är det inte lång tid kvar!!! :D
Vi åker upp imorgon eftermiddag.

Bósi har faktiskt också kännts riktigt fin dom senaste dagarna. Får hoppas det håller i sig nu. :) Hann inte rida idag (skolan började + att det blev till o smörja alla träns osv istället)...så nu finns ingen mer träningstid. Men det känns rätt bra ändå.

Kul ska vi ha iallafall!!! :D

Att det blir massor med bilder kan du lita på ;)
Jag har med min nya kamera och massor med minneskort! :D

Och så får man väl önska alla lycka till! :bump:

Jag har oxå kamera med mig som jag kan ta 500bilder med! :d (Fast jag tillhör ju inte MöRs då...men bilder som bilder ;))

Ja, lycka till allihopa!! :D

Gaagh, jag vill ha kameran men min dumme bror har snott den :( får livnära mig på er andras! :D

Idag blev det ingen ridning för mig. Packade och smörjde, tog typ tre timmar :D:D
Badade iaf kusen + redde ut svansen & manen. Även om han redan har lockig svans så flätade Flisan den så den skulle hålla sig någorlunda ren tills imorn ;)
Han blev len som silke och svart :love:

Imorgon & på fredag tog jag ledigt från skolan (eller imorn ska alla andra åka till Åland & tillbaka, men jag får ledigt eftersom jag inte hinner med). Då tror jag att jag åker hem till Flisan & hjälper dem lite & sen får vi förhoppningsvis skjuts därifrån!
Väl där ska jag & Flisan bada Freyr, Herr Sammetshäst (Michis rakade Ási) & min Askur.
Sedan är det bara att packa in allt och att åka iväg.
Får man rida på banan ska jag göra det imorn. Annars tar jag en tur på vägarna runtomkring och tränar för mig själv :)

Kristina! Om du har några extra mineskort som passar till min kamera så får du gärna ta me :idea: Trots att jag har närmare 1.5 GB minneskort brukar det ta slut rätt fort :angel:

Jag ska också rida på banan om man får, annars va ju vägarna en bra idé! :D

Är det förresten bara jag som inte har smort allt, och inte kommer göra de? :angel:

Kan kolla men jag tror att det är undanplockat i flytten :angel: annars har jag ju typ 1 eller 2 MB så det är ju lite större ;) men kan alltid kolla med min bror om han kan ta med sig kameran till jobbet imorn så kan jag hämta den där! :idea:

Japp, du är enda som inte har smort :devil: det är bara att göra utsidan på sadeln så den ser någorlunda ut ;)

ja, ikväll bär det av :D
Måste gå i skolan till tio i fyra först *stor suck*
Red hästen igår och det gick väl helt okej, lite stark bara men han lyssnar ju någorlunda.
Det enda jag har att oroa mig för är nog galoppen, den var väl ganska okej igår men absolut inte på topp medan vänster galoppen bara va :love: :love:¨
JAG VILL BYTA VARV!!!!
Packade allting redan igår så vi kan åka så fort jag kommer till stallet.

Världens underbaraste Kiickan har ju ställt upp på att bada herr sammetshäst så att han också får bli ren och fin, annars hade jag iofs vart tvungen att göra det när jag kom dit men nu kommer vi iväg fortare :D :D

Måste springa iväg och packa ihop dom sista kläderna (ridbyxor och sånt) så att inte dom blir kvar hemma.

So long alla lag-sm människor, vi ses där!!

Japp, du är enda som inte har smort :devil: det är bara att göra utsidan på sadeln så den ser någorlunda ut ;)

Är nog böjd att hålla med dig efter att ha gått i stallarna och det luktar mer sadeltvål än häst... ;)

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 444
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
16 17 18
Svar
359
· Visningar
4 201
Senast: cirkus
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18