Sv: Info om varje gren till lag sm!
För mig och Kopar har det inte gått nå bra.
Vi åkte ner i torsdags, när vi kom fram red jag honom och han kändes super! En så härlig känsla, när det börjar funka på banan också!
På Fredagmorgonen tog jag ut honom och gick en sväng med honom innan vet. bes, tänkte att de va schyst att han fick röra sig lite innan, efter att dagen innan åkt 21 mil och sen stått i en box hela natten. Vi sprang även lite, och jag tyckte inte att han såg fräch ut, han såg ojämn ut, men jag frågade både mamma och kompisar innan jag vet. bes, de såg inget. Så jag vet. bes iaf, jag menar kommer man inte igenom så är det inte mycket att göra, utan då skulle jag liksom bara veta att han inte va helt okej, speciellt när det är en veterinär som kollar. Men han gick igenom utan problem, och eftersom att det inte var någon annan än jag som såg det så tänkte jag inte mycket mer på det, ibland inbillar man sig ju liksom.
På kvällen red jag dressyren, och det kändes inget förutom att han var passtaktig i tölten vilket han inte brukar. Men annars kändes han riktigt fin. Tänkte inte mer på det, för även om han inte brukar vara passtaktig så händer det ju. Vi slutade på 5.23 trots den passtaktiga tölten och att jag la en volt på fel ställe
Lördagmorgonen vet. bes. jag, och tänkte inte ens tanken på att han skulle vara ofräch, jag sprang ju bara med honom på vet. bes och säger inte veterinären nåt så tror man ju inte att det ska vara något.
Red 4-g special på kvällen, och i tölten snubblade han till och atapplade fram ett par steg efter, men det är ju sånt som händer alla någon gång. Han gick rätt bra annars förutom att han även då var passtaktig i tölten. Där slutade vi på 5.33 tror jag, trots den passtaktiga tölten och en galoppfattning där det blev fel, som jag dock korrigerade fort.
På söndagen gick han igenom vet. bes utan problem och på em skulle jag rida T2. Då va han garanterat inte fräch, jätteojämn, och man kände att nåt va fel. Det ledde till att han styvade sig, spände sig och blev passtaktig. Genomförde dock hela programet, och fick ändå helt okej poäng för att han var så ofräch, passtaktig och rollig i lösa-tyglar momentet. Fick tom 5.0 av en dommare.
Men inte hade en ända dommare sätt något, utan de tyckte bara att han bitvis såg passtaktig ut
De som känner honom och vet hur han brukar röra sig såg dock aningen mer, de sa att han garanterat har sätt bättre ut, om man säger så.
Efteråt bröt jag ihop totalt, jag var helt säker på att det va någon inflamation eller något. Efter att ha tänkt på det, och pratat med kunniga människor så är det trots allt inte säkert att det är så. Han har någon gång förut bara varit ofräch, och har då efter någon dags vila varit som ny, fräch som bara den. Så nu har han vilat sen dess och jag hoppas på det bästa...
Var det förresten bara jag som tyckte att själva arrangemanget var under all kritik?!