Imp från usa.

Sv: Imp från usa.

Ja de håller jag med om men de finns väl ingen annan så då går de att ta de priset.

Vi har kollat runt en hel del, även på plats i Amsterdam...det finns alternativ...vi har dock inte behövt använda dom då vi tog upp kostnaderna vi fått(som varit oerhört olika)...då skärpte dom sig och kostnaderna blev lägre:angel:

Vi har kollat runt en hel del, även på plats i Amsterdam...det finns alternativ...vi har dock inte behövt använda dom då vi tog upp kostnaderna vi fått(som varit oerhört olika)...då skärpte dom sig och kostnaderna blev lägre:angel:

Vad bra. Hur många hästar har ni tagit hem?

Jadu, för det första vet jag ju inte om jag tänker åka dit.... :angel:

Men planen är i sommar/höst.... beroende lite på finanserna ;) Jag vill ju ha stoet betäckt och gärna 90 dgr dräktigt....

Jadu, för det första vet jag ju inte om jag tänker åka dit.... :angel:

Men planen är i sommar/höst.... beroende lite på finanserna ;) Jag vill ju ha stoet betäckt och gärna 90 dgr dräktigt....
Jag var inne lite på Nedpoint och tittade men jag hittade inget jag tyckte om där.

Ja, men vi kan väl avakta o se vad som händer. Självklart vore det roligare att åka "in person"! Och då med sällskap... :D

Sen vet jag inte om jag mer än nån annan, men bollplank o flera pra ögon är aldrig fel! Dessutom är det intressant o lärorikt att titta på hästar!

Exakt vad söker du?

Jag måste åka nu men sen kanske jag kan länka till några ställen som du kan titta runt på...

Wild Rein kan säker också hjälpa till på den biten, det brukar va så! :D

Ja, men vi kan väl avakta o se vad som händer. Självklart vore det roligare att åka "in person"! Och då med sällskap... :D

Sen vet jag inte om jag mer än nån annan, men bollplank o flera pra ögon är aldrig fel! Dessutom är det intressant o lärorikt att titta på hästar!

Ja visst är de de.
Ja vi får ju spara lite kanske. Men de vore kul att välja ut sin häst själv. Men var bor dom du tar hjälp av.

Exakt vad söker du?

Jag måste åka nu men sen kanske jag kan länka till några ställen som du kan titta runt på...

Wild Rein kan säker också hjälpa till på den biten, det brukar va så! :D
Jag vill ha en bra reining häst. Men med nytt blod alla är ju så släkt.
Vem är wild rein, de får hon svara på själv.
Ja vi får spåna vidare.
Alla hästar jag fastnar för ligger på 35-45000dollar.

Köpt 2 som har kommit hem och har en tredje på g (förhoppningsvis)genom tränare i USA som jag känner väl och har varit hos flera ggr. Första hästen var jag med när vi åkte till vetbes eftersom jag ändå var där andra var jag inte med och tredje köpte jag som 9 mån så där gjordes ingen bes. Tränaren och hans fru fixar allt med papper osv samt transporten till nedpoint så enda jag behövt göra är åka ner och hämta vilket vi gjort själva bägge ggr.

Malin

Hejsan!
tänkte fråga dig;
alla avgifter i Holland hur kan man räkna ut vad det kommer hamna på?
annars har jag allt uträknat vet.bes, till nedpoint, karantänen,flyget,införselavgift och hem men inte det som kommer i Holland.
mvh

Men hallåå kan jag få följa med om ni åker?:banana:

De e klart de vore ju jätte kul. Kom bara ihåg att jag inte är nån pleasuretjej. Tyvärr så fastnar jag ju alltid för Halter hästarna. Dom är mkt snygg. Jag har varit inne och tittat på salu hästar på olika amrikanska sidor men jag vet ungefär vad jag vill ha men har inte hittat de ännu. Sen måste jag få fram den tjocka plånboken oxå.:D
PS! Nu har de fanimej slagit slint för nu har jag glömt hur man stavar till pleasure oxå.

Senast ändrad:

De e klart de vore ju jätte kul. Kom bara ihåg att jag inte är nån pleasuretjej. Tyvärr så fastnar jag ju alltid för Halter hästarna. Dom är mkt snygg. Jag har varit inne och tittat på salu hästar på olika amrikanska sidor men jag vet ungefär vad jag vill ha men har inte hittat de ännu. Sen måste jag få fram den tjocka plånboken oxå.:D
PS! Nu har de fanimej slagit slint för nu har jag glömt hur man stavar till pleasure oxå.

Nää det vet jag:angel:
Aaa en riktig halter häst borde vi ha med oss hem.. En riktig kanon som vinner allt.. Wrangler, du får bygga ut ditt stall...:D

Om jag abra får ett par fina gångartsföl först så tänkte jag tillverka en själv...ett riktigt monster :love:

Vilken hingst ska jag använda tycker ni? :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 847
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb