Jag är mest intresserad av att diskutera förhållanden per se och varför så många tycker att det är en bra ide att begränsa sin partner i deras liv, vad man får ut av det?. Varför så många nästan ser det som en självklarhet att man ska få ställa upp begränsningar för en annan individ när man har ett förhållande.
Eller menar du öppna förhållanden i ett bredare perspektiv än det sexuella?
Jag är inte särskilt intresserad av att diskutera för- och nackdelar utan letar efter motivation och argumentation.
Varför är du intresserad av att ha en diskussion där du redan i utgångsfrågan attackerar och ifrågasätter på ett provokativt sätt? Läs @Singoalla s senare inlägg och lär av henne, jag tror hon och jag står väldigt långt ifrån varandra i våra livsval (ja, jag är nog dubbelt så gammal som henne så jag har en hel del i min ryggsäck som jag känner igen i hennes inlägg ibland) - men hon respekterar de som väljer monogama förhållanden. Hennes utgångspunkt i diskussionen handlar om respekt - du är bara ute efter att naila, trycka ner, håna. Du har en trist attityd som du kanske ska jobba med om du är ute efter "motivation och argumentation" (för övrigt är användandet av ordet "argumentation" i sig en provokativ parameter om du använder det som utgångspunkt då argumentation är en ganska låst position där man vill systematiskt framföra sin åsikt - inte lyssna so much. Använd ordet diskussion i kontexten du söker i stället!)