Jag höll på att säga att det låter väl som ett trevligt scenario om två personer väljer att ha det så. Men sen kom jag på att det var ju inte två som valde, utan en. Om jag sedan tycker mannen är lite knasig som inte kan tänka sig gå med på det, eller frun är lite envis som inte hittade någon annan efter ett par månader istället för att inse problemet efter tio år kan ju vara hur som helst.
Det låter ju som en förhållandevis liten lögn och du lyckades få bort den biten som mannen betraktar som sex ur bilden. Men jag hade då inte velat leva så, varken på ena eller andra sidan av förhållandet. Bortsett från resten med allt trassel är lögner bara inte riktigt min grej, varken att ljuga eller bli ljugen för på regelbunden basis.
(Men alltså min dröm har aldrig varit vit villa, vovve, två barn och Volvo när jag var liten, med fokus på man och tvåsamhet och leka mammapappabarn, så självklart inser jag att det finns de som mycket hellre har hela den grejen än ärlighet. Och Ugh resa till Thailand varje vinter osv, jag ryser redan. Hela scenen även minus otrohet kan jag skippa.)
Om min väninna valde det och jag visste det skulle jag väl självklart inte berätta för honom och jag skulle inte gå runt och "förakta" eller ngt. Men jag skulle absolut tänka att det kanske funkar för henne, men det skulle inte funka för mig. Så jag ser ju det som ett "otrevligt scenario" för mig i alla fall och betraktar det som förljuget.