Uppenbarligen. Och jag är nästan bergsäker på att om att de som här öppet förklarar sin oförståelse för att otrohet skulle ha negativ påverkan på sitt förhållande, skulle få sina inlägg här kommenterade av sina respektive (utan föregående verbal (oral) diskussion och förklaring om sina alster på detta forum i denna diskussion) - så skulle de(ni) bli mycket förvånade. Jag är så gott som 100% säker på det.
Jag fattar att alla människor har olika preferenser och erfarenheter av förhållanden och att det finns par som resonerar så som det bitvis beskrivs här i tråden - man är okej med att ens andra halva i livet inte talar om allt, man är okej med att den andra halvan har sex och ligger runt med ansiktslösa människor (eller EN annan människa som JAG inte vill ha inblandad i vare sig mitt känsloliv eller sexliv - för en otrohet vare sig den är okejad eller inte hamnar faktiskt i din egen säng) , kommer hem tar en dusch och ligger med den ordinarie - fine - jag fattar det. Men för mig är det en fullständig omöjlighet att göra så mot den människa jag älskar, lever tillsammans med och planerar ett fortsatt liv tillsammans ned - och jag accepterar definitivt inte att den andre halvan gör det mot mig. Jag går hellre ut och sätter mig på gatan som hemlös med några få tillhörigheter i en icapåse än accepterar det. Så hjevla svart och dött framstår det för mig att leva i ett sånt förhållande. Så tomma, svarta dystra och respekt och känslolösa framstår de människor som beskriver detta som okej i sina förhållanden. Men jag fattar att ni finns.
Vem har förklarat den oförståelsen?
Det är väldigt långt från negativ påverkan till omedelbart slut på förhållandet. Eller från att ha överseende med tillfällig svaghet till att någon ligger runt.
Jag har inte sett någon påstå att otrohet inte skulle ha negativ påverkan på deras förhållande. De som skulle tycka det, skulle nog inte ens kalla det otrohet.