Nej, världsläget beror inte på att människor har för mycket sex.Att ha sex är inget ondskefullt brott mot mänskligheten.
.
Snarare för att man inte kan låta bli att ha ihjäl varandra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, världsläget beror inte på att människor har för mycket sex.Att ha sex är inget ondskefullt brott mot mänskligheten.
.
Nej, världsläget beror inte på att människor har för mycket sex.
Snarare för att man inte kan låta bli att ha ihjäl varandra.
Fast det är våldtäkt, inte sex.Delar av världsläget beror på att en del människor har sex med andra människor mot deras vilja.
Fast det är våldtäkt, inte sex.
Jag tror heller inte att det rör sig om impuls när man ligger med någon - att man helt mister kontrollen över sina sexuella begär låter rätt läskigt i mina öron, får mig att tänka på allehanda otrevligheter. Det är väl en av de egenskaper vi människor bör odla, dvs att kontrollera våra impulser och inte bete oss som mycket små barn.Jag håller helt med dig. Vuxna människor bör ha den impulskontrollen att inte hoppa i säng med fel person. Det är ju för övrigt en ganska lång impuls, ett ligg. En kyss hade jag haft mycket enklare att förstå. Där hinner man ju inte riktigt tänka till alltid innan det är över. Eller ett litet hångel. Men vid sex tycker jag att det finns gott om tid att stoppa impulsen någonstans där när kläderna flyger. Jag har själv aldrig varit otrogen, så det är väl därför jag har svårt att förstå hur det kan ske.
Med det sagt hade jag inte kastat ut partnern genom fönstret över en sådan sak heller. Det bör finnas utrymme i en relation för misstag, även åt de grövre hållet. Förutsatt att relationen i övrigt är stark och otroheten skedde på ett sådant sätt som jag skulle lyckas komma över.
Jag tror heller inte att det rör sig om impuls när man ligger med någon - att man helt mister kontrollen över sina sexuella begär låter rätt läskigt i mina öron, får mig att tänka på allehanda otrevligheter. Det är väl en av de egenskaper vi människor bör odla, dvs att kontrollera våra impulser och inte bete oss som mycket små barn.
Har man sex, inom eller utanför eller bredvid, ett förhållande, är det ändå ett val man gör. Man har i alla fall en viss tid att fundera över om man ska eller ej, fullständigt okontrollerad är man väl inte?
Jag tror heller inte att det rör sig om impuls när man ligger med någon - att man helt mister kontrollen över sina sexuella begär låter rätt läskigt i mina öron, får mig att tänka på allehanda otrevligheter. Det är väl en av de egenskaper vi människor bör odla, dvs att kontrollera våra impulser och inte bete oss som mycket små barn.
Har man sex, inom eller utanför eller bredvid, ett förhållande, är det ändå ett val man gör. Man har i alla fall en viss tid att fundera över om man ska eller ej, fullständigt okontrollerad är man väl inte?
Sex mot någons vilja anser jag ju är våldtäkt var det än sker. Var det inte uppenbart att det du svarade på handlade om frivilligt sex? Du kan ju inte trott att @tanten menade sex som är övergrepp?I Sverige ja.
Och i dina och mina ögon.
Men inte nödvändigtvis i Afghanistan eller Thailand eller delar av Indien.
Sex mot någons vilja anser jag ju är våldtäkt var det än sker. Var det inte uppenbart att det du svarade på handlade om frivilligt sex? Du kan ju inte trott att @tanten menade sex som är övergrepp?
Jodå, men har lite svårt att diskutera sex mot någons vilja/våldtäkt med "glimten i ögat".Du läste inte sista raden i mitt inlägg?
Så kommer vi återigen till det där med varför just sex är så himla heligt och speciellt.
Så kommer vi återigen till det där med varför just sex är så himla heligt och speciellt.
vi behöver inte diskutera sex mot någons vilja.Jodå, men har lite svårt att diskutera sex mot någons vilja/våldtäkt med "glimten i ögat".
Jag hänger inte med.Jag tycker att ekonomiskt svek är lika illa.
Men där finns det ju så många olika överenskommelser så det är nog ännu svårare att generalisera.
Tänk dig ett förhållande där man har helt gemensam ekonomi. Inkomsterna ska räcka till boendet, resor, mat och så vidare.
Tänk dig om ena parten i ett infall använder en stor summa pengar till något som bara kommer den personen till gagn, utan att diskutera det med partnern. Och sedan blir inte hyran betald.
Det vore inte heller så hejsan.
eller, vilket faktiskt förekommer i verkligheten: ena parten blir arbetslös men berättar inte det för sin partner. Går iväg samma tid som vanligt "för att gå till jobbet"... sopar under mattan och döljer.
eller, missbruk. Inte heller någon höjdare. Väcker dock kanske inte samma ilska som otrohet och ekonomiskt svek, utan mer ledsnad och medkänsla eftersom missbruk är sjukdom (fast jo, det går att avstå från att använda exempelvis alkohol eller narkotika också).
Spelmissbruk som leder till ekonomisk ruin...
eller att partnern langar droger. Kan antagligen ses som ett ännu värre svek.
Jag kan säkert hitta på fler exempel om jag funderar en stund.
Uppenbarligen. Och jag är nästan bergsäker på att om att de som här öppet förklarar sin oförståelse för att otrohet skulle ha negativ påverkan på sitt förhållande, skulle få sina inlägg här kommenterade av sina respektive (utan föregående verbal (oral) diskussion och förklaring om sina alster på detta forum i denna diskussion) - så skulle de(ni) bli mycket förvånade. Jag är så gott som 100% säker på det.
Jag fattar att alla människor har olika preferenser och erfarenheter av förhållanden och att det finns par som resonerar så som det bitvis beskrivs här i tråden - man är okej med att ens andra halva i livet inte talar om allt, man är okej med att den andra halvan har sex och ligger runt med ansiktslösa människor (eller EN annan människa som JAG inte vill ha inblandad i vare sig mitt känsloliv eller sexliv - för en otrohet vare sig den är okejad eller inte hamnar faktiskt i din egen säng) , kommer hem tar en dusch och ligger med den ordinarie - fine - jag fattar det. Men för mig är det en fullständig omöjlighet att göra så mot den människa jag älskar, lever tillsammans med och planerar ett fortsatt liv tillsammans ned - och jag accepterar definitivt inte att den andre halvan gör det mot mig. Jag går hellre ut och sätter mig på gatan som hemlös med några få tillhörigheter i en icapåse än accepterar det. Så hjevla svart och dött framstår det för mig att leva i ett sånt förhållande. Så tomma, svarta dystra och respekt och känslolösa framstår de människor som beskriver detta som okej i sina förhållanden. Men jag fattar att ni finns.
Men alltså, vem har skrivit att de inte förstår att otrohet kan ha negativ inverkan på ett förhållande? Eller att de är okej med att partnern ligger runt?Uppenbarligen. Och jag är nästan bergsäker på att om att de som här öppet förklarar sin oförståelse för att otrohet skulle ha negativ påverkan på sitt förhållande, skulle få sina inlägg här kommenterade av sina respektive (utan föregående verbal (oral) diskussion och förklaring om sina alster på detta forum i denna diskussion) - så skulle de(ni) bli mycket förvånade. Jag är så gott som 100% säker på det.
Jag fattar att alla människor har olika preferenser och erfarenheter av förhållanden och att det finns par som resonerar så som det bitvis beskrivs här i tråden - man är okej med att ens andra halva i livet inte talar om allt, man är okej med att den andra halvan har sex och ligger runt med ansiktslösa människor (eller EN annan människa som JAG inte vill ha inblandad i vare sig mitt känsloliv eller sexliv - för en otrohet vare sig den är okejad eller inte hamnar faktiskt i din egen säng) , kommer hem tar en dusch och ligger med den ordinarie - fine - jag fattar det. Men för mig är det en fullständig omöjlighet att göra så mot den människa jag älskar, lever tillsammans med och planerar ett fortsatt liv tillsammans ned - och jag accepterar definitivt inte att den andre halvan gör det mot mig. Jag går hellre ut och sätter mig på gatan som hemlös med några få tillhörigheter i en icapåse än accepterar det. Så hjevla svart och dött framstår det för mig att leva i ett sånt förhållande. Så tomma, svarta dystra och respekt och känslolösa framstår de människor som beskriver detta som okej i sina förhållanden. Men jag fattar att ni finns.
Japp. Jag trodde att jag var i exakt ett sådant när det inträffade.Det jag tycker är konstigt är att påstå att otrohet automatiskt innebär det jag har kursiverat i ditt citat. Är det helt omöjligt att inse att en otrohet kan inträffa i ett kärleksfullt välfungerande, respektfullt och bra förhållande?
Jag tror jag älskar dig lite nuMen alltså, vem har skrivit att de inte förstår att otrohet kan ha negativ inverkan på ett förhållande? Eller att de är okej med att partnern ligger runt?Det måste jag ha missat totalt. Allt jag läst att det inte nödvändigtvis alltid är så att otrogen = ett jävla svin som saknar respekt för sin partner, utan att det finns olika nyanser av det hela och att man kanske inte alltid kan klumpa ihop allt till samma sak.
Jag har ju t.ex skrivit att jag inte nödvändigtvis anser att otrohet måste innehålla sex, vilket resulterade i frågor om vad jag mer ser som otrohet om det inte bara är sex, plus att många specificerat att de tolkar otrohet som att ligga med andra. Inte tusan tar jag för givet att dessa personer tycker det är helt okej att deras partners springer runt och har hångelkalas på krogen med andra människor, bara för att de inte går så långt som till sex, då är det ju inte otrohet.
Så svårt kan det väl inte vara att förstå att bara för att man inte ser otrohet som det i särklass värsta någon kan göra, oavsett omständigheter eller situation, måste man inte anse att det är okej att ligga med vem som helst, hur som helst? Bara för att jag säger emot en sak betyder det liksom inte att jag är för det motsatta, det finns nyanser i det mesta. Speciellt livet och känslor.
Det finns väl alla grader hos personer. Från personer som inte tycker det är ok att dricka kaffe med vem som helst till personer som tycker det är ok att ha sex med vem som helst.Jag hänger inte med.
Jag tänkte mera på typ varför det är okej att dricka kaffe med någon men inte att ha sex. Så där lite överdrivet beskrivet. Varför är just sex nåt som man bara bör göra med en person och ingen anna.