Icke-konfrontationen håller SD vid liv

Sv: Icke-konfrontationen håller SD vid liv

Jag förstår också motivet, och från början gillade jag det. Som när - vem var det - Lars Ohly? - vägrade sitta bredvid Jimmie i sminket. Då tyckte jag det var helt rätt taktik.

Nu snart fyra år senare inser jag att man bara förlorar på detta. SD-väljarna "lär sig" ingenting utan blir bara fler i antal.

Hade Ohly varit lite mer kunnig i historia hade han från början insett att man förlorar på att gå ut från sammanträdesrummet.

Folkpartisten gjorde samma misstag med ny demokrati.

För att inte tala om det generalfel Ryssarna gjorde då de marscherade ut ur FN-skrapan och överlät till USA att dra med FN i försvaret av syd-Korea då Stalin dubbade nord att anfalla syd.

Nej regeln är alltid!! stanna kvar och ta strid för din sak.

Såklart är det inte så enkelt. Men det är garanterat en del av sanningen. Dessutom gör de oss "vanliga" väljare förbannade (mig iaf) när inte våra företrädare står upp och visar vad DE tycker.

I övrigt håller jag med. Missnöjespartier ÄR svårt att hantera, helt klart är det så. Men att tro att man kan raljera bort dem är inte smart.

Problemet med SD är väl att de till del har rätt när de hävdar att integrationspolitiken misslyckats och att vi är på väg att skapa segregerade getton i vissa städer.
Att just asylhanteringen kostar mycket pengar.

Då får vi inte mörka, vi måste klart deklarera att den kostnaden vi redovisar är det pris vi är beredda att betala för att fortsätta vara en empatisk stat med etiska värderingar.

Men då får vi inte heller snåla, utan måste vara beredda att ge dem vi ger uppehållstillstånd en real möjlighet att integrera sig i vårt samhälle som produktiva medborgare.

Och prioritera så att vi får råd!

Men grejen är att SD vill diskutera problem som inte finns för några andra än de själva.
Hur kan du säga så :confused:. Valet 2006 fick SD 162 463 röster, valet 2010 fick SD 339 610 röster. Så det är väl klart bevisat att det är fler människor i landet som anser att det finns problem än bara SD själva, då SD är ett ganska "smalt" parti.

Ska vi göra en försiktig gissning att SD i valet 2014 får typ 500 000 röster...Dom ligger ju trots allt kring 10% i väljarbarometrarna.........kan t.o.m bli större än Mp

Dessutom gör de oss "vanliga" väljare förbannade (mig iaf) när inte våra företrädare står upp och visar vad DE tycker.

Ja, det där håller jag med om. Jag tycker inte att jag har några partipolitiska företrädare, direkt, men jag tycker att samtliga ledare för anständiga partier bör vara tydliga. (Otydlighet ger då grund för att ifrågasätta anständigheten.)

(Och så är jag seriöst orolig för moderaterna pga Billström.)

I övrigt håller jag med. Missnöjespartier ÄR svårt att hantera, helt klart är det så. Men att tro att man kan raljera bort dem är inte smart.

Nej, jag tror inte heller att man kan raljera bort dem. Raljerar jag, eller gillar jag ibland när någon annan raljerar, så beror det mer på psykologiska orsaker hos mig själv än på tron att raljans är ett politiskt framgångsrecept. Men ibland är det befriande när någon bara pyser ur sig ett uttryck för ens egna sanna känslor, som tex det där med Ohly. Att det sedan blir omöjligt att göra motsvarande i riksdagen, får man ju bara ta.

Med SD inräknar jag även de som röstar på dem.
Jag tar också debatten men oftast består den av
-invandrare kostar pengar
-nej det gör dem inte
-joho somaliern i min port arbetar inte!
-fast.. han är kanske inte representativ för invandringen. vet du hur invandringen ser ut? Har du funderat på hur många som kommer hit och bidrar till ekonomin? har du sett hur spanien och Grekland mår? att ingen minskande ekonomi i europa mår bra?
- ................de ska inte ta våra jobb och leva på våra skattepengar ändå
- vilka jobb? du är ju arbetslös och arbetar svart eftersom staten är blodsugare?

ehh ja.

Fast frågan är väl inte mest om DU tar debatten eller inte. Vi pratar mer om ett större plan här, eller iaf gör jag det.

Med SD inräknar jag även de som röstar på dem.
Jag tar också debatten men oftast består den av
-invandrare kostar pengar
-nej det gör dem inte
-joho somaliern i min port arbetar inte!
-fast.. han är kanske inte representativ för invandringen. vet du hur invandringen ser ut? Har du funderat på hur många som kommer hit och bidrar till ekonomin? har du sett hur spanien och Grekland mår? att ingen minskande ekonomi i europa mår bra?
- ................de ska inte ta våra jobb och leva på våra skattepengar ändå
- vilka jobb? du är ju arbetslös och arbetar svart eftersom staten är blodsugare?

ehh ja.
Man behöver inte vara SD:are bara för att man röstar på SD. Här sägs det ju att SD är ett missnöjesparti. Så om man röstade på SD 2006 är man SD:are fram till valet 2010 om man röstade på något annat parti då? Eller kan man bara vara SD:are på valdagen och sedan icke SD:are dagen efter om man bara är missnöjd. Är man mer accepterad då eller håller det i sig hela tiden tills nästa val om man då INTE röstar på SD

Oj, vad trevligt. Eftersom fler skrivit att DE tar debatten berättade jag hur JAG gör. Jag anser att debatten tas. Bara inte på det sätt som många SDanhängare vill, genom att gnälla på invandringen och påstådda problem runt den.

Att säga att debatten inte tas är samma offerkofta som SD släpar runt på konstant.

Oj, vad trevligt. Eftersom fler skrivit att DE tar debatten berättade jag hur JAG gör. Jag anser att debatten tas. Bara inte på det sätt som många SDanhängare vill, genom att gnälla på invandringen och påstådda problem runt den.

Att säga att debatten inte tas är samma offerkofta som SD släpar runt på konstant.
Måste göra ett *Kr* här men vet inte riktigt hur stort eller litet det ska vara :meh:

Ni som säger att ni har tagit debatten har ju misslyckats kapitalt eftersom SD bara ökar o ökar för varje år i popularitet. Nu stundar snart val och SD är populärare än någonsin. Men ni har er själva att skylla eftersom ni försökte tiga ihjäl SD i början och trodde att det var lösningen.

När Fi var som populärast teg inte jag. Jag tog debatten omgående och tyckte att det överhuvudtaget inte behövdes nått feministiskt parti i riksdagen. Fi kom aldrig in i riksdagen och efter två val hade Fi eliminerats till ingenting.

Inget av det är din förtjänst eller "vårt" fel. Samhället är ett rasistiskt patriarkat. Tro fan att det då går bra för ett rasistiskt parti och dåligt för ett feministiskt.

Vad tycker du då? Du bara skriver att SD blivit större och att andra misslyckats.

Vad vill du göra?

Inget av det är din förtjänst eller "vårt" fel. Samhället är ett rasistiskt patriarkat. Tro fan att det då går bra för ett rasistiskt parti och dåligt för ett feministiskt.

Men varför är då "Samhället är ett rasistiskt patriarkat"?

Den absoluta majoriteten av alla barn inkluderande pojkar uppfostras av kvinnor..så?

Nej du, det där kan du trolla vidare om på egen hand.

Tror du att du bidrog till att Fi inte kom in i riksdagen? På riktigt, tror du det? Mer än marginellt då.

Nej du, det där kan du trolla vidare om på egen hand.
:D Nej min vän, det är fakta.
De utan jämförelse flesta barn här i världen uppfostras av kvinnor.
Kvinnor som för över sina värderingar till barnen.

Har jag verkligen fel i detta påstående?

Är det verkligen män som uppfostrar fler barn?

Fortsätt att trolla du;)

Skulle barnens närmaste vuxna istället för att lära barnen konservativa värderingar lära dem feministiska skulle ju omställningen ske på mindre än en generation...min tolkning..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 113
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar