Icke-konfrontationen håller SD vid liv

Sv: Icke-konfrontationen håller SD vid liv

Jag har ju hela tiden hävdat att man måste ta debatten med SD. Att köra grundskoleleken, den att frysa ut enskilda eller individer håller inte.

Det verkar vara fler som delar den åsikten...

http://debatt.svt.se/2014/01/05/icke-konfrontationen-haller-sd-vid-liv/
Jag har för länge sedan tröttnat på alla SD diskussioner där man ska håna partiet/partiledaren eftersom man inte har nått annat att komma med :meh:. Tror folk att dom kan få SD att minska i popularitet genom hån och dåliga skämt :banghead:. Nu tycker jag vi drar igång en SD diskussion om vad som är bra med SD istället precis som att vi tycker att skattesänkningar är bra. Nu får vi mer i plånboken med kommande lön tack vare skattesänkning igen :bump::banana:

VI tycker inte att skattesänkningar är bra.

Du tycker det.

Är inte så värst intresserad av politik, men jag tycker att samtliga partier borde bli bättre på att upplysa oss om vilka konkreta åtgärder de vill ha för att förbättra samhället, istället för att bara klanka ner på andra.

Jag håller absolut med dig. Det största enskilda misstaget de etablerade (eller, de ANDRA etablerade...) partierna gör är att inte ta debatten med SD. För varje gång de undviker diskussion får SD nya väljare.

Alla jag diskuterar detta med irl håller med, så jag antar att det är en relativt vedertagen inställning. Jag förstår därför inte riktigt varför inget händer? Massor av missnöjesväljare söker sig till SD (och föralldel även V).

Jag håller absolut med dig. Det största enskilda misstaget de etablerade (eller, de ANDRA etablerade...) partierna gör är att inte ta debatten med SD. För varje gång de undviker diskussion får SD nya väljare.
Men det är ju precis som här. Man tar inte debatten med SD utan istället hånar man och kör med dåliga skämt. Även här sk etablerade nick

Ja så är det. Jag håller mig för det mesta undan här. Men jag tycker lite synd om lbb som fått halva buke att tro att han är SD:are... Snacka om mobbing.

Ja så är det. Jag håller mig för det mesta undan här. Men jag tycker lite synd om lbb som fått halva buke att tro att han är SD:are... Snacka om mobbing.

Håller med dig. Håller mig också undan den diskussionen här för på buke gäller det tydligen enligt devisen att man SKA håna och förlöjliga SD i varje tråd för gör man det inte så är man SD:are. Finns inga mellanting. :crazy:

Håller med dig. Håller mig också undan den diskussionen här för på buke gäller det tydligen enligt devisen att man SKA håna och förlöjliga SD i varje tråd för gör man det inte så är man SD:are. Finns inga mellanting. :crazy:

Nu blir det OT här men är inte just det ganska vanligt för Sverige idag, att vara extrem på nått sätt.

-Antingen ska varg Utrotas eller så ska vi ha 10000 vargar.

-200% Rasist eller så ska Alla flytta till sverige och då är man nästan rasistisk mot Ursvensken istället..

Kan ju forsätta men jag tror alla fattar, Vad hände med ordet lagom som Sverige är så känt för. Har vi inte längre något mitt i mellan tänkande att lagom är bäst?

Förlåt men tillbaka till Tråden så självklart borde partierna ta diskussionen istället för att sticka huvudet i sanden. Jag hävdar ju bestämt att om något "sunt parti" talade öppet om invandrarpolitik och visa förståelse för alla de människor som uppenbarligen tycker att saker sköts fel istället för som nu bara kolla ner och håna alla som känner sig osäker på att dagens invandrarpolitik är bra(Gärna upplysa om hur outbildade/lågutbildade dessa osäkra människor är) Så tror jag att stödet för SD skulle sjunka drastiskt.

Jag kan inte ta SD seriöst pga deras handlingar och aktioner.
Att de ska hånas håller jag inte alls med om.

Däremot blir ofta diskussionerna runt dem löjeväckande då det finns 100 bukefalister som inte är varken SDanhängare eller rasister MEN ... :meh:

Riksdagen har debatter. Borg tog den med SD.
Men grejen är att SD vill diskutera problem som inte finns för några andra än de själva. Ingen annan tror att en ekonomi mår bra av att stängas inne i ett krympande land.

Problemet med lbb är väl inte vad han röstar på? (Vilket jag för övrigt inte alls tror är SD).

Problemet är att det inte går att diskutera SD utan att lbb skriver fjortonhundra inlägg om Stalin och kommunism i tråden.

Ack så sant. Jag ger mig sällan in i debatten längre för det räckte med att jag skrev att jag tyckte att argumenteringen mot vissa personer håller väldigt låg nivå, för att läsa att "Då är du likadan som de" av en viss van flitig bukeanvändare. Man får aldrig begära en vettig diskussion eller vettiga argument, för allt som är runt SD ska bespottas och där tror jag man snarare göder problemet. För de som är för SD ser ju inga vettiga motargument, de får bara höra att de är dumma i huvudet. Och den retoriken har väl aldrig gynnat förändring eller reflektion..

Jag tycker att det argumenteras friskt mot de idéer som SD står för. Både här och i andra sammanhang. Att framhålla vad partiet står för och partiföreträdare uttalar sig om kan väl inte vara att håna och/eller förlöjliga? Det är väl att förmedla kunskap?

Sedan, att det i SDs fall, ofta är väldigt dråpligt och ibland väldigt skrattretande - ja, så är det helt enkelt. Det är det ibland även med andra partiers företrädare.

Enkelspårigt blir det ofta - men det tycker jag mer handlar om att alla SD-trådar på något sätt till slut handlar om Stalin, Hitler, kommunismen och tidigt 1900-tal istället för att diskutera politiken av idag. Men det är ett bukefenomen som stavas lbb. Inget jag upplever i andra sammanhang där politik diskuteras friskt.

Jag tycker att det argumenteras friskt mot de idéer som SD står för. Både här och i andra sammanhang.

Jag håller helt med dig. Det är liksom blivit en "offentlig sanning" att ingen "tar debatten" med SD. Men jag undrar hur många av de som gnäller om det där faktiskt följer med i riksdagsdebatterna och vet vad som sägs där? I det offentliga samtalet? I debatter på nätet? Jag ser motargument mot SD i mitt fb-flöde flera gånger om dagen. Debatten lever i allra högsta grad.

Invandrings- och inte minst integrationspolitik har sin plats i den politiska debatten. Däremot finns det ingen anledning att låta SD bestämma hur invandring ska diskuteras. Politikerna har fler och angelägnare saker att diskutera, t ex, just nu, skolan.

En annan "offentlig sanning" är att ju mer verbalt stryk SD får, desto fler röster vinner de. Men det tycker jag är att idiotförklara väljarna - de allra flesta är väl ändå inte så korkade att de tänker "alla är så dumma mot Jimmie att jag måste rösta på honom". En del tänker säkert så, inte minst för att Åkesson spelar ganska skickligt på martyrskap - men det får vi väl se som demokratins pris. En person, en röst - oavsett person.

Det är givet att man ska ta debatten med Sd, låter man dom bästa bara prata tillräckligt länge hänger dom ju sig själva...

Är inte så värst intresserad av politik, men jag tycker att samtliga partier borde bli bättre på att upplysa oss om vilka konkreta åtgärder de vill ha för att förbättra samhället, istället för att bara klanka ner på andra.

Det var nog bland det första man fick lära sig som säljare mot industrin. Det att inte snacka skit om konkurenter utan väga deras fördelar mot den egna produktens "bättre" fördelar..

Vad vi kan och vad ska göra är att med sakliga frågor efterfråga fakta.

Inte nöja oss med valfläsk utan klara besked vad man tänker göra och hur man tänker göra det och med vilka medel det hela ska finansieras.

Han tål ett!

Det säger mer om andra än om mig!:sneaky:

De som tror det har
A inte läst vad jag skrivit
B inte förstått det jag skrivit
C en kombination av A och B.....

Ja, faktum är att diskussionerna med dig har gjort mig besviken på vissa användare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 113
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar