I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
L+SD blir aldrig sant. De är exakta motpoler i värderingar. Märkligt att någon så kunnig som du påstår att du är inte kan inse det.

Och ändå förordar en majoritet av L-förbunden som svarat att man ska släppa fram just M/KD+SD.

Dessutom rör sig partierna. Under Leijonborgs tid som partiledare gjorde de studiebesök hos Danske Folkpartiet (danska SD) för att få tips om att vinna väljare. Något som bland annat resulterade i att FP gick till val på införande av svenskatest för invandrare. I början av sin tid som partiledare anklagades ständigt Björklund för att vara pro-SD i smyg.
 
Och ändå förordar en majoritet av L-förbunden som svarat att man ska släppa fram just M/KD+SD.

Dessutom rör sig partierna. Under Leijonborgs tid som partiledare gjorde de studiebesök hos Danske Folkpartiet (danska SD) för att få tips om att vinna väljare. Något som bland annat resulterade i att FP gick till val på införande av svenskatest för invandrare. I början av sin tid som partiledare anklagades ständigt Björklund för att vara pro-SD i smyg.

Delar de EU-förespråkandet, socialliberalismen, generösare anhöriginvandring, NATO-medlemsskap, färre tullar och mer frihandel, feminismen, förstärkt arbetskraftsinvandring, skapandet av jämställdsmyndigheten, behållandet av dagens fria abortlagstiftning, förbättrandet av mottagandet av ensamkommande unga, införande av euron, individualiserad föräldraförsäkring, satsningarna på miljön, HBTQ-frågan, visionen om en fri migration och ett öppet samhälle mot omvärlden, kämpandet mot konservatismen, stöd till invandrare att få jobb, vård och skola för papperslösa?

Eller vilka gemensamma värderingar tänkte du på?

L är verkligen en exakt motpol till allt SD står för.
 
@Gammelin du har ju varit flitig på att länka Aftonbladet, men detta har du tydligen missat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK1jQv/ipsos-rodgronas-overtag-okar

Rödgröna drar ifrån. Av siffrorna att döma går C och L väljare till S. KD ökar och SD minskar. En förflyttning åt vänster sedan C sa nej till S alltså, intressant.
Men vad snackar du om. Det är ju SD som ökar mest i dagsfärska SVT/Novus


631@60.jpg
 
Delar de EU-förespråkandet, socialliberalismen, generösare anhöriginvandring, NATO-medlemsskap, färre tullar och mer frihandel, feminismen, förstärkt arbetskraftsinvandring, skapandet av jämställdsmyndigheten, behållandet av dagens fria abortlagstiftning, förbättrandet av mottagandet av ensamkommande unga, införande av euron, individualiserad föräldraförsäkring, satsningarna på miljön, HBTQ-frågan, visionen om en fri migration och ett öppet samhälle mot omvärlden, kämpandet mot konservatismen, stöd till invandrare att få jobb, vård och skola för papperslösa?

Eller vilka gemensamma värderingar tänkte du på?

L är verkligen en exakt motpol till allt SD står för.
Håller med dig helt o hållet. Det är därför som L gjorde ett uselt valresultat och är nu utraderat och under 4% i de senaste väljar barometrarna. Inget som väljarna vill ha mao. Tvärt om för SD, DET vill väljarna ha och det märks i valresultatet och senaste väljar barometrarna. Å det kan du inte trolla bort hur gärna du än försöker
 
Men vad snackar du om. Det är ju SD som ökar mest i dagsfärska SVT/Novus


631@60.jpg

Den där ”dagsfärska” novusundersökningen är gjord mellan 12 november och 16 december, så inte vidare dagsfärsk. Mycket som hänt sedan 12 november som kan ha påverkat opinionen. Ipsos som jag länkade är gjord 5-16 december, så vilken är mest färsk egentligen? Ipsos som publicerades igår eller novus som publicerades idag? Kuggfråga... :laugh:
 
Håller med dig helt o hållet. Det är därför som L gjorde ett uselt valresultat och är nu utraderat och under 4% i de senaste väljar barometrarna. Inget som väljarna vill ha mao. Tvärt om för SD, DET vill väljarna ha och det märks i valresultatet och senaste väljar barometrarna. Å det kan du inte trolla bort hur gärna du än försöker

Visst är det tragiskt?


Att nästan en femtedel av väljarna röstar högerextremt, bakåtsträvande, kvinnofientligt, egoistiskt och isolationistiskt i en värld som behöver mer samarbete, jämställdhet, respekt för människovärde och solidaritet.
 
Den där ”dagsfärska” novusundersökningen är gjord mellan 12 november och 16 december, så inte vidare dagsfärsk. Mycket som hänt sedan 12 november som kan ha påverkat opinionen. Ipsos som jag länkade är gjord 5-16 december, så vilken är mest färsk egentligen? Ipsos som publicerades igår eller novus som publicerades idag? Kuggfråga... :laugh:
5414 personer är ett säkrare underlag än 1537 personers åsikter :laugh:
 
Ingen som reagerade på att Löfven verkade ha blivit nyfrälst som nyliberal i sitt uttalande igår?

En sak är väl att kunna gå med på ändringar i arbetsrätten i syfte att få till en regering , men att helt plötsligt ”erkänna” en nyliberal verklighetsbeskrivning och säga att arbetsrätten måste moderniseras enligt Centerns recept?

Turerna blir allt märkligare.
 
Ingen som reagerade på att Löfven verkade ha blivit nyfrälst som nyliberal i sitt uttalande igår?

En sak är väl att kunna gå med på ändringar i arbetsrätten i syfte att få till en regering , men att helt plötsligt ”erkänna” en nyliberal verklighetsbeskrivning och säga att arbetsrätten måste moderniseras enligt Centerns recept?

Turerna blir allt märkligare.

Nu hade de ändrat texten jag ursprungligen läste och den var uppenbart för vinklad från början. Fortfarande något märkligt, men ett antal snäpp ned på skalan. Det som sades var ”Jag delar Centerns uppfattning om att vi behöver göra något åt arbetsrätten.”
 
Nu hade de ändrat texten jag ursprungligen läste och den var uppenbart för vinklad från början. Fortfarande något märkligt, men ett antal snäpp ned på skalan. Det som sades var ”Jag delar Centerns uppfattning om att vi behöver göra något åt arbetsrätten.”

Kan du länka? :)
 
Ingen som reagerade på att Löfven verkade ha blivit nyfrälst som nyliberal i sitt uttalande igår?

En sak är väl att kunna gå med på ändringar i arbetsrätten i syfte att få till en regering , men att helt plötsligt ”erkänna” en nyliberal verklighetsbeskrivning och säga att arbetsrätten måste moderniseras enligt Centerns recept?

Turerna blir allt märkligare.
Obegripligt. Vi behöver inte fler nyliberala partier.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 945
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 788
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 920
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 204
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp