R
Raderad medlem 68338
+1 på den. Vore bra om han hade kunnat föreslå sig själv.
Han ba ok jag tar denna för laget!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
+1 på den. Vore bra om han hade kunnat föreslå sig själv.
Vad är det som kostar så extremt mycket nu menar du?Fy farao vad det här kostar skattepengar helt i onödan. Dessa pengar skulle kunna användas på bättre sätt tex i sjukvården
Och det gör inte ett extraval då menar du?![]()
@Gammelin du har ju varit flitig på att länka Aftonbladet, men detta har du tydligen missat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK1jQv/ipsos-rodgronas-overtag-okar
Rödgröna drar ifrån. Av siffrorna att döma går C och L väljare till S. KD ökar och SD minskar. En förflyttning åt vänster sedan C sa nej till S alltså, intressant.
Även förflyttning åt höger då M+KD+SD ökar.
Vad Alliansen får tillsammans är inte vidare i intressant. Högerblocket utgörs av ovan tre nämnda partier.
SD minskar ju från förra mätningen och förlorar röster till KD.
Även förflyttning åt höger då M+KD+SD ökar.
Vad Alliansen får tillsammans är inte vidare i intressant. Högerblocket utgörs av ovan tre nämnda partier.
@Gammelin du har ju varit flitig på att länka Aftonbladet, men detta har du tydligen missat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK1jQv/ipsos-rodgronas-overtag-okar
Rödgröna drar ifrån. Av siffrorna att döma går C och L väljare till S. KD ökar och SD minskar. En förflyttning åt vänster sedan C sa nej till S alltså, intressant.
Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.
Någon mer som tänkt byta parti eller block om det blir extraval?
Nej, jag befinner mig redan på rätt sida.Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.
Stämmer nog ganska bra. Har hört fler än jag som röstade på de borgerliga mittenpartierna som kommer rösta på S om det blir extraval. Allt för att det inte ska bli en M, KD, SD regering.
Vettefan hur jag kommer att rösta vid ett eventuellt extraval. Många av mina vänner som röstat L kommer nog att rösta M, just för att L troligen kommer åka ut.
L måste göra sig av med Björklund så att det bli M+L+KD+SD mot C+V+S+MP.
I så fall tror jag på majoritet efter nästa val. Högern går konstant framåt nu. För ett par år sedan hade aldrig kunnat drömma om att högern skulle ha närmare 50% efter valet 2018. Efter Reinfeldt var högern i det närmaste utraderad då jag inte kan kalla M och KD under hans befäl för höger.
Nej, då hade de ju vett, sans och liberala värderingar.
L måste göra sig av med Björklund så att det bli M+L+KD+SD mot C+V+S+MP.
I så fall tror jag på majoritet efter nästa val. Högern går konstant framåt nu. För ett par år sedan hade aldrig kunnat drömma om att högern skulle ha närmare 50% efter valet 2018. Efter Reinfeldt var högern i det närmaste utraderad då jag inte kan kalla M och KD under hans befäl för höger.