I kväll ska jag åka å titta på hund=)!!!!!

MaRomer

Trådstartare
Önska mig lycka till!!!

En liten rotta blir det=)

Jag ska ha sele på den lille isf men vad måste jag köpa hem?

Jag måste ju hinna få lägenheten hundsäker innan fredag nästa vecka..hihihi e så glad!!!!!!!!!!!!!!

Bara min syster vet om att jag ska kolla. Det blir en överraskning då mammas ena hund fick vandra vidare för 1 v sedan=( Så hoppas att den lilla nya kan liva upp den dagliga vardagen.

Jag har stor hundvana och är uppvuxen med hundar men detta är min första egna sen jag flyttade hemifrån=):love::bump:

Alla tips e bra utom de dåliga;)

Sv: I kväll ska jag åka å titta på hund=)!!!!!

Matskålar, Ngt att ligga på, korg, filt...Koppel, Foder, Leksaker...

LYCKA TILL! OSSÅ VILL VI SE BILDER PÅ DEN LILLA SEN!
Får man fråga vad de blir för ngt?

Det står ju att det blir en Rotta ( rottweiler ), eller menar du något annat ?

Matskålar, Ngt att ligga på, korg, filt...Koppel, Foder, Leksaker...

LYCKA TILL! OSSÅ VILL VI SE BILDER PÅ DEN LILLA SEN!
Får man fråga vad de blir för ngt?

det blir en liten hane=)

Jag ska ta massa bilder i kväll=)=)=)=)

Nu har jag varit om tittat och tingat=) Lille Diezel följer med mig hem på fredag=)=)=) Håller just nu på och ladda upp bilderna så ha tålamod så kommer de!!

Ska bli så roligt att se min sambos min när jag kommer med honom=)

Nu en fråga: Vi bor i lägenhet och det är parkett i HELA utom i köket och badrummet.... Är jag en dålig människa om jag begränsar hans utrymme till bara köket på natten?? Vill inte gärna behöva byta ut golvet=/....

Tacksam för svar!

Jag bor i en etta med parkett i vardagsrummet.
När Lillan gjorde entré så fick hon vara överallt!
Vad jag kan se så blev det inga fläckar eller revor i parketten:D
Men att begränsa utrymmet gör dig inte till en dålig hundägare!:)
Första nätterna hade nog jag iaf. sovit i närheten av valpis som trygghet tills miljön är bekant!
GRATTIS till valpen!!!:D

Håller med ovannämnda inlägg som skrev: Matskålar, Ngt att ligga på, korg, filt...Koppel, Foder, Leksaker... sen lägger jag till kompostgaller, hundschampoo (kan vara bra som sista utväg om valpen hamnar i något olämpligt). Och kompostgaller kan vara bra om ni vill avgränsa valpen till det rummet ni är i eller sedan när han ska börja tränas till att vara hemma själv. Kan vara skönt för honom att ha lite mindre ytor då.

Men sen undrar jag varför du ska ha sele och inte halsband?

Hmmm.... jag har två rottisar hemma och våra golv är precis som de alltid varit, hela och rena. Vi hade en mopp framme hela tiden och så fort en olycka skedde moppade vi av och så var jag bara extra noga vid veckostädningen, skurade en gång mer än vanligt.
Klorna är ju så mjuka och jag antar att ni inte ska låta hunden vara helt själv på natten och då märker ni ju om det sker en olycka. :idea:

Sen när ni börjar med ensamhetsträningen är ju hunden så pass stor (hoppas jag då jag tycker det är hemskt tråkigt med de som lämnar en liten, liten valp hemma själv för tidigt) att den kan hålla blåsan lite längre och i och med att den bara är hemma korta stunder kommer det inte bli några märken på golvet då ni kan plocka upp det så fort ni kommer hem.

Grattis och lycka till! :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Från vilken kennel? Du kan väl PM:a om du inte vill lägga ut deras namn här :)

Tack för tipsen!

Meningen är att han ska vara med mig på jobbet då jag kan ha honom med. Så det kommer nog bli bra!

Han har aldrig gått i koppel och då tycker jag att det är mildast att börja med sele=)

Finns väl väldigt få 8 veckorsvalpar som är koppelvana?!
Jag började med halsbad å koppel direkt å det funkade fint(efter ett tag):)
Dom få gånger jag använder sele (förutom vid spårarbete) så ryggar hon för den, tycker inte om att gå kopplad till den?!
Vid spår däremot så kastar hon sig i den:D

Här kommer bildbomb!!!!!

Diezel och jag( Jag ser konstig ut jag vet..hehe)
18486890.jpg

Diezel
18486888.jpg

Mamma Arwen
18486886.jpg

Syskonen bus=)
18486986.jpg

Lilla syster=)
18487009.jpg

Mormor Donna
18486996.jpg

Pappan har jag oxå bild på men de finns på min mail=)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 737
Senast: Zewz
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 962
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Jag känner mig uppgiven och ledsen :( Senaste tiden har jag slagit knut på mig själv för att få ihop vardagen men lyckas inte på att bra...
2
Svar
20
· Visningar
2 385
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka