Ensam och heltidsarbetande med hund - hur?

Jag sällar mig i kören och tipsar om att hitta en dagmatte/husse som själva är hemma hela dagarna och kan promenera hunden. Jag har haft lyxen att ha en pensionärspar som älskar min hund och som gärna har haft honom så mycket som möjligt. Om jag slutade sent ena dagen och började tidigt dagen efter så sov hunden över hos dem och så hämtade jag honom när jag slutat andra dagen. Nu bor jag inte nära de längre och är inte i behov av hundvakt men det var ett perfekt upplägg då. Om du hittar någon så kanske den personen kan tänka sig att även ha hunden en natt varannan vecka (och inte jobbar natt eller så såklart) så kanske det kan vara ett alternativ de veckorna ditt ex inte har hunden på helgen. Då kan du tex handla mat/hitta på något den kvällen hunden sover hos dagmatte/husse de veckorna och sen handla den helgen ditt ex har honom.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: igbest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 405
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp