Sv: Hyra ut

Jag har två säkra uppgiftslämnare.
Kronofogden och Skatteverket.
Uppgifterna där är offentliga.
Sedan så kontrollerar jag arbetsgivaren så att där verkligen finns en anställning.

Jag fick problem när jag hyrde ut mot bättre vetande.
Kronofogden var inte grön.
Men det var en chansning och det har gått bra många gånger förut.

Ickerökare är också bra att satsa på.
De är sällan varken missbrukare eller krångelpellar på annat sätt.
Vilket inte heller stämde denna gången då.

Ibland så går det bara fel oavsett alla kontroller.
Hyresgästen kan ju få problem som inte fanns med vid inflyttningen och det kan man inte gardera sig emot.
 
Sv: Hyra ut

Bara att begära ID-kontroll vid visning får de värsta att dra öronen åt sig.
Jag tar registreringsnummer på bilen och begär legitimation vid visning.
Så att det inte blir tokigt om någon tar något i huset.

Registreringsnummer på bilen kontrolleras sedan så att det är de som vill hyra som äger bilen.
Bil registrerad på någon annan diskvalificerar direkt.
 
Sv: Hyra ut

Nu har jag hittat hyresgäster till mitt hus...Har kollat upp dom precis överallt,och allt är grönt och alla har bara gott att säga om dom....Vi ska skriva kontrakt på fredag......Dum fråga kanske,men visst kan dom sätta in pengarna för hyran på mitt "vanliga" konto.....?Behöver jag skicka någon typ faktura/hyresavi till dom varje månad eller räcker det att man skriver in hur mycket det kostar i månaden i kontraktet,eller hur funkar sådant...??
 
Senast ändrad:
Sv: Hyra ut

Varför då? Frågar du om det inte är samma person eller skiter du bara i det då?

Folk som håller sig undan från att betala sina skulder har ofta en bil registrerad på mamma eller farmor eller så för att komma undan att någon skall kunna ta den i utmätning.
Och jag tycker att det är bra om jag kan ta bilen i mät om jag får problem med skulder.
 
Sv: Hyra ut

Du behöver inte skicka avier utan du skriver bara på kontraktet vilket konto pengarna skall in på och att inga avier kommer att skickas.
 
Sv: Hyra ut

Tack för all din hjälp.....En fråga till....Ska jag som hyresvärd behålla en nyckel??
 
Sv: Hyra ut

Det är mycket praktiskt att göra så.
Särskilt när hyresgästerna låser sig ute/tappar nycklarna.
Vilket de ofta gör av någon märklig anledning.
 
Sv: Hyra ut

Haha ja...jag tar den inte med...Blir min son som får ha den..han bor i närheten så det blir perfekt....Tack för all hjälp alla här..som det ser ut nu har det löst sig jättebra med allt....Nu ska jag bara "sy ihop" min flytt oxå....Har ni kanske lite tips på det oxå??...Som det ser ut nu kommer jag till att hyra en B-lastbil...tror att jag kan få med mig allt i en sådan....
 
Sv: Hyra ut

Vilka slarviga hyresgäster du verkar ha haft.

Jodu, de har genom åren varit trassliga på många olika vis.
Nycklar har varit ett av de stora problemen.
En hyresgäst låste jag ofta upp åt när nycklarna var i en annan bil, med en kompis som kommer senare men borde ha kommit före o.s.v.

Jag tror att just hus på landet drar till sig slarv.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 013
Senast: MiniLi
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 841
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 897
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 879
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp