Och ja med!Jag med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ja med!Jag med!
Knogarna vitnar och naglarna blir mer och mer nedbitna ! Säljarna/vännerna fick inte svar från banken idag, så nu måste vi vänta tills på måndag innan vi förhoppningsvis kan gå vidare i processen.
Medan jag otåligt väntade, fixade jag papper till banken; budget, diverse papper om inkomst mm. Det var ändå svårt att få något jobb gjort idag eftersom jag har fått nytt jobb (chef i samma avdelning men annat team), vilket först blir offentligt på måndag.
Det händer mycket nu tycker min stackars hjärna!
Det verkar som att det går bra . Huset ska värderas på torsdag, så då vet vi mer om vilket lånebelopp vi ska utgå från . Vågar inte ropa hej innan vi får lånelöfte dock !Hur har det gått?
Här är det alltid brist på hästgårdar vilket driver upp priserna något kolossalt oavsett skick hade inte haft nerver eller budget till budgivning, thank god for privat försäljningSå sjukt just nu. Vi sålde en liten tvåa på Kungsholmen. Tittar jag på Hemnet så finns det 77 st mindre tvåor till salu, bara på Kungsholmen 197 st små tvåor Stockholm inom tull. Sjukt att vi ens lyckades sälja. Han som köpte vår hade varit på 8 visningar i helgen.
Radiotystnad från mäklaren. Trots deras enda bud. (besvärliga morsan vill inte ligga på och tjata på dem om att själva ta initiativ....)@tanten hur har det gått för avkomman?
Radiotystnad från mäklaren. Trots deras enda bud. (besvärliga morsan vill inte ligga på och tjata på dem om att själva ta initiativ....)
Jag spekulerar om säljaren velar?
Radiotystnad från mäklaren. Trots deras enda bud. (besvärliga morsan vill inte ligga på och tjata på dem om att själva ta initiativ....)
Jag spekulerar om säljaren velar?
Budet ligger 180' under utgångspris. På ett överprisssatt hus.Jag tror att säljaren förhalar för att se om det kommer fler intressenter och bud. Det kan indikera att säljaren vill ha mer för bostaden. Jag som har letat stuga i drygt 2 år har följt en del sådana budgivningar. Många ställen ligger ute väldigt, väldigt länge med bud - till och med månader - utan att det händer något. Ibland går det så långt att budgivarna tröttnar, drar tillbaka bud och köper något annat. "Lång näsa på dig", brukar jag tänka då.
Budet ligger 180' under utgångspris. På ett överprisssatt hus.
Jag tror att säljaren förhalar för att se om det kommer fler intressenter och bud. Det kan indikera att säljaren vill ha mer för bostaden. Jag som har letat stuga i drygt 2 år har följt en del sådana budgivningar. Många ställen ligger ute väldigt, väldigt länge med bud - till och med månader - utan att det händer något. Ibland går det så långt att budgivarna tröttnar, drar tillbaka bud och köper något annat. "Lång näsa på dig", brukar jag tänka då.
Det kan även vara köpare som inte fick låna för sin bank, behöver inte vara säljarna som strular.Ett hus där vi kikar fick in bud 600 tkr under budstart, men sedan var det ändå några budgivare som drog upp det hela vägen till utgångspris. Jag antog att de sålde då. Men nu är det tillbaks två veckor senare, samma utgångspris, alla bud raderade. Envisa jäklar, får se hur det går för dem.
Det kan även vara köpare som inte fick låna för sin bank, behöver inte vara säljarna som strular.
Så var det på mitt skånehus,den ena fick inte lånet och den andra hade inga pengar att höja med,så då blev det bara jag kvar o jag körde budet ligger dom närmaste 4 tim,säljare högg direktDet kan även vara köpare som inte fick låna för sin bank, behöver inte vara säljarna som strular.