Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shetlandskusk Men va? Vilken ursäkta ordvalet, idiot till säljare. Klart att han tänker att "Åh, den där shetlandskusk kanske är dum och låter mig få protokoll och offert gratis, så jag slipper samma problem igen". Du kommer hitta ditt drömhus utan problem! Jag lovar!

@Jonaz Har du hört något? :)

Inte hört något idag. Varken andra bud eller försök från säljaren att få upp priset. Räknar kallt med att det kommer ta några dagar till innan jag hör något.

Jag lyckades dock ramla över en annan gård nu på hemnet med rätt läge och prisklass och med galet fint hus! Dock för lite mark och ligger i ett litet samhälle, så jag har nog (observera nog) bestämt mig för att välja bort det. Men visning ska jag gå på. Än är inte budet accepterat och jag måste ju välja rätt gård :cool:

vi letar för fullt i sthlms södra förorter efter ett hus. Budgeten är lite snål för det men vi håller hoppet uppe ;) idag hittade vi ett riktigt drömhus som ligger som "kommande". Vi vågar knappt titta på det, så förtjusta blev vi.

En hel del är med källare från 60talet och idag hade vi två hus, ett med radonvärde 130 och ett med 200. Gränsvärdet är väl 200 men hur hård ska man var? Är 130 illa?

@Jonaz grattis! Vad roligt!

@Pontevecchio jag tänker som så att är det inom tillåtet gränsvärde så bör det vara okej. Gränsen måste dras någonstans. Förhoppningsvis är gränsvärdet satt enligt försiktighetsprincipen, dvs. en bit under vad som bevisats skadligt. Dock är ju angivet värde ett medelvärde så om det ligger precis på gränsen skulle jag vilja se om det mätts på flera ställen i huset och om det är så att ett lågt och ett högt värde tillsammans gett 200.

Jag var precis med om en smågalen grej. I förrgår kom ett perfekt hus ut på annons. Längst ut på pendeltågslinjen så en bit från Stockholm men jättefint skick, lagom stort, bra läge och framför allt billigt (lågt utgångspris iaf). Jag pratade nyss med mäklaren. Huset är redan sålt. Till vrakpris :cry: Mäklaren berättade att intresset varit jättestort och någon spekulant hade till och med ringt på hemma hos säljaren och försökt lägga ett högre bud än vad det såldes för. Utan resultat. Säljaren gick förmodligen miste om en halv miljon genom detta :eek: Om vi bara hade vetat! Nästa gång väntar jag inte två dagar innan jag ringer! :banghead:

Så hoppas jag att nån säljare gör mot mig Hvala! Vilket håll kollar ni åt? Norr eller söder?
Hoppet lever när man hör om sånt (även om det känns snöpligt att missa). Eller som en gammal släkting till mig gjorde. Sålde sin lägenhet i Stockholms innerstad till sin inneboende för 30 000 :eek: förvisso på 90-talet men även då var det väldigt billigt. Hon gjorde honom nästan till miljonär.

Vi letar norr om stan :) Vi skulle kunna bo söder om stan också men vi har dålig koll på områdena.

Hoppar in här jag med. :)
Vi har ganska nyligen börjat leta efter ett nytt boende. Har än så länge varit och kollat på ungefär 5-6 gårdar och 2-3 hus men inget har riktigt tilltalat oss. På Söndag bär det dock av på en visning. En gård med relativt stort boningshus, stall med 6 boxar med möjlighet till att bygga fler och några hektar med betesmark. Vi har varit och tjuvkikat (:rofl:) och båda har blivit lite smått förälskade trots att hela gården är i behov utav ytlig renovering/uppfräschning. Längtar! :bump:

Händer inte så mycket här hos oss. Finns inte så många hus till salu som är intressanta, men vi avvaktar lite till innan vi justerar vår "det-här-vill-vi-inte-ha-lista". :p Har kommit fram till att källare inte är något som vi önskar oss i alla fall.
Källare har vi också på vår "minus lista";)
Där finns även bl.a. trähus och pool :angel:

Händer inte så mycket här hos oss. Finns inte så många hus till salu som är intressanta, men vi avvaktar lite till innan vi justerar vår "det-här-vill-vi-inte-ha-lista". :p Har kommit fram till att källare inte är något som vi önskar oss i alla fall.
Källare har vi också på vår "minus lista";)
Där finns även bl.a. trähus och pool :angel:
nyfiken, varför inte källare? Jag älskar vår källare eftersom det är mycket svalare där nere på sommaren, enda stället man kan sova på. :love: Och så kan man ha tvättstuga, bastu, klädkammare, "pannrum" och matkällare där utan att det "tar plats". :idea:

nyfiken, varför inte källare? Jag älskar vår källare eftersom det är mycket svalare där nere på sommaren, enda stället man kan sova på. :love: Och så kan man ha tvättstuga, bastu, klädkammare, "pannrum" och matkällare där utan att det "tar plats". :idea:
Mycket större risk för fuktskador än om hela huset är "ovan jord". Speciellt på äldre hus där dräneringen kanske inte har skötts ordentligt.
Sedan tycker jag själv att källare är lite obehagliga även om jag gärna haft en matkällare för att förvara grönsaker, frukt, sylt, inläggningar osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka