Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tänker också på risken för fuktskador. Dessutom brukar källare medföra att hela huset ligger högre upp än om det varit platta på mark.Vi vill inte behöva gå i trappa för att komma in i huset.

Vi har också pool på minuslistan (vi vill ha trädgård!), och sambon är inte så förtjust i trähus. Men hellre trähus än blåbetong med radon.

nyfiken, varför inte källare? Jag älskar vår källare eftersom det är mycket svalare där nere på sommaren, enda stället man kan sova på. :love: Och så kan man ha tvättstuga, bastu, klädkammare, "pannrum" och matkällare där utan att det "tar plats". :idea:

Instämmer med @RostKaptenen med tillägget eventuella radonproblem. Det är mycket lättare att hantera radon om man inte har källare.

Jag har alltid bott i hus med källare och tycker det är toppen. Massa förvaringsutrymme, plats för hobbyverksamhet och svalt sommartid. Men då har det ju varit mina föräldrar som ägt huset så jag har inte behövt tänka på fastighetsunderhåll.

Nu har vi skaffat lånelöfte så att vi inte går miste om fler drömhus. Dock finns det inte ett enda intressant objekt ute just nu. Skönt att vi inte har bråttom!

På söndag ska vi titta på ett nytt bostadsrättshus. Detta är dock fristående, ligger i utkanten av hålan med massa åkrar runt omkring. Dvs, lite lantligt men ändå i en tätort. Det är dessutom ganska stort med möjlighet att inreda vinden, så det är perfekt för mina planer :angel: Ligger ute för 350 000 mindre än vad vi vill sälja vår lägenhet för :angel:

Min lilla gård är besiktad och det hittades inga stora grejer mer än att det behöver dräneras om runt den lilla källaren som finns och på motstående sida av huset. Det måste inte göras akut på något vis, men behöver göras. I övrigt var det mest ytskicktsgrejer med saknade lister och foder och sånt. Det kan jag fixa.

Det här känns riktigt bra! Nu måste jag skriva papper och bli av med en del pengar. Och vänta på att flytta in. Tre månader. Kommer bli tre långa månader.

Läget just nu: :love::up::nailbiting::D:cool::p:crazy::nailbiting::banana::bump::banana::bump:

Grattis @Jonaz, vad roligt!!

Hade tänkt åka och titta på ett hus som såg fint ut, men i besiktningsprotokollet står att det finns mikrobiell påväxt i både krypgrund och på kallvinden. Kände att det tappade lite på intresseskalan där...

Grattis @Jonaz, vad roligt!!

Hade tänkt åka och titta på ett hus som såg fint ut, men i besiktningsprotokollet står att det finns mikrobiell påväxt i både krypgrund och på kallvinden. Kände att det tappade lite på intresseskalan där...
Bättre man får reda på det innan man eventuellt slösar sin tid på att åka på visning :)

Min lilla gård är besiktad och det hittades inga stora grejer mer än att det behöver dräneras om runt den lilla källaren som finns och på motstående sida av huset. Det måste inte göras akut på något vis, men behöver göras. I övrigt var det mest ytskicktsgrejer med saknade lister och foder och sånt. Det kan jag fixa.

Det här känns riktigt bra! Nu måste jag skriva papper och bli av med en del pengar. Och vänta på att flytta in. Tre månader. Kommer bli tre långa månader.

Läget just nu: :love::up::nailbiting::D:cool::p:crazy::nailbiting::banana::bump::banana::bump:

Aldrig ska man få vara glad verkar det som. Kontraktsskrivning uppskjuten pga magsjuka. Jag får en dålig känsla, men hoppas att jag har fel och inte slängt bort 7500:- på en onödig besiktning.

Bokade in mig till samma mäklare på visning av annan gård senare idag.

Aldrig ska man få vara glad verkar det som. Kontraktsskrivning uppskjuten pga magsjuka. Jag får en dålig känsla, men hoppas att jag har fel och inte slängt bort 7500:- på en onödig besiktning.

Bokade in mig till samma mäklare på visning av annan gård senare idag.
Hoppas innerligt att din känsla är fel!

Vi har ocks varit på visning idag men det var inget för oss. Jag blev yr av att vara inne i huset:angel:
Har även varit och skrivit papper på huset vi ska hyra fr.o.m. 1/10. Första gången jag såg det och det var väldigt trevligt! Känns kul att få leva lite "lantliv" nu redan innan vi hittar VÅR gård:up:

Var och tittade på ett hus igår, men trots 120 kvm så kändes det väldigt trångt. Vet inte vad det var som slukade ytan, men förmodligen försvann en del kvadrat på den öppna planlösningen mellan kök och vardagsrum. Sovrummen var i alla fall jättesmå, för att inte tala om den enda klädkammaren som fanns till förvaring. Var gör man av alla sina prylar i ett sånt hus?? Julgrejerna uppe året runt eller..? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka