Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och tittade på ett hus igår, men trots 120 kvm så kändes det väldigt trångt. Vet inte vad det var som slukade ytan, men förmodligen försvann en del kvadrat på den öppna planlösningen mellan kök och vardagsrum. Sovrummen var i alla fall jättesmå, för att inte tala om den enda klädkammaren som fanns till förvaring. Var gör man av alla sina prylar i ett sånt hus?? Julgrejerna uppe året runt eller..? :confused:
Vi använder ett sovrum till förvaringsutrymme. Huset har tre sovrum så :)

Var och tittade på ett hus igår, men trots 120 kvm så kändes det väldigt trångt. Vet inte vad det var som slukade ytan, men förmodligen försvann en del kvadrat på den öppna planlösningen mellan kök och vardagsrum. Sovrummen var i alla fall jättesmå, för att inte tala om den enda klädkammaren som fanns till förvaring. Var gör man av alla sina prylar i ett sånt hus?? Julgrejerna uppe året runt eller..? :confused:
Hyfsat nyproducerat antar jag? Jag förstår inte hur de tänker när de ritar nyproduktion idag. Dels med öppen planlösning, dels med storleken på rummen. Tacka vet jag funkishus!

Huset var från 1999, så det räknas väl som hyfsat nytt. Ett sånt där nyckelfärdigt trähus från valfri hustillverkare. Fint, men inte vidare praktiskt.

Jag hade fel - och jag är så innerligt glad för det. Det var inget skummare än magsjuka. Idag har jag skrivit kontrakt och betalat handpenning, så jag är faktiskt gårdsägare. Det är helt galet!! Men så galet bra och fasiken vad jag ska dricka skumpa nu framöver!!

Här kommer utlovade bilder på mitt hem från och med 22 december:

12571494.jpg

Observera bastun till vänster och vad man inte ser är att jag även ser järnvägen!

12571516.jpg

12571498.jpg

12571505.jpg

Här finns idag två boxar och en spilta. Kommer bli minst tre boxar och sadelkammare när jag är klar

12571522.jpg

Hagmark

12571526.jpg

Ladan behöver en del kärlek men har en lösdrift och en box

Jag hade fel - och jag är så innerligt glad för det. Det var inget skummare än magsjuka. Idag har jag skrivit kontrakt och betalat handpenning, så jag är faktiskt gårdsägare. Det är helt galet!! Men så galet bra och fasiken vad jag ska dricka skumpa nu framöver!!

Här kommer utlovade bilder på mitt hem från och med 22 december:

12571494.jpg

Observera bastun till vänster och vad man inte ser är att jag även ser järnvägen!

12571516.jpg

12571498.jpg

12571505.jpg

Här finns idag två boxar och en spilta. Kommer bli minst tre boxar och sadelkammare när jag är klar

12571522.jpg

Hagmark

12571526.jpg

Ladan behöver en del kärlek men har en lösdrift och en box
HURRAAAAAAAA :banana: :banana: :banana: :banana:

(frånsett att bilderna inte syns...)

Tack alla! Jag kan knappt fatta det, men med tanke på hur skral min kassa blev efter handpenningen så måste det ju stämma :D

Klart det blir Buke-inflyttningsfest! Då ska vi titta på alla tåg som åker förbi på järnvägen tvärsöver grannens åker :love:

Huset vi fick förhandsvisning var litet men sååå mysigt :love:
Hade gärna fått ett nybyggt, mysigt, rymligt hus med pool utan källare men tja, då får vi dubbla budgeten ;)

Här är ingen radonmätning gjord och kräva det så mister vi huset.
Vi ska sova på saken. Tanken är 400' över utgångspris i bud för att slippa visningar och budgivningar. Vi får se vad morgondagen innebär.

Hade gärna fått ett nybyggt, mysigt, rymligt hus med pool utan källare men tja, då får vi dubbla budgeten ;)

Vi ska sova på saken. Tanken är 400' över utgångspris i bud för att slippa visningar och budgivningar. Vi får se vad morgondagen innebär.
Spännande!!:)

Vi har två visningar inbokade, en denna helg och en nästa.
Och jag är käääär:love: Huset vi ska titta på nästa helg har för lite mark och ligger för nära grannarna, men åhh:love::love::love:

Mister ni huset om ni vill göra en radonmätning? O_o

Spännande!!:)
Vi har två visningar inbokade, en denna helg och en nästa.
Och jag är käääär:love: Huset vi ska titta på nästa helg har för lite mark och ligger för nära grannarna, men åhh:love::love::love:

Visst är det typiskt att det alltid är det nått som inte stämmer? Vi ska också på visning i helgen, kanske 7e huset vi tittar på och jag har redan börjat ge upp. Är huset fint kan man ge sig tusan på att kommunen har köpt upp all grannmark och planerar att bygga hyreshus där, eller så är läget perfekt men då är huset fuktskadat... :banghead:

Det kommer bli en bild budgivning så att ställa krav är inte riktigt rätt läge.

400' över tackades troligen nej till. Får se om vi får ett motbud eller om det blir budgivning nästa vecka.

Visst är det typiskt att det alltid är det nått som inte stämmer? Vi ska också på visning i helgen, kanske 7e huset vi tittar på och jag har redan börjat ge upp. Är huset fint kan man ge sig tusan på att kommunen har köpt upp all grannmark och planerar att bygga hyreshus där, eller så är läget perfekt men då är huset fuktskadat... :banghead:

Det händer oss hela tiden tycker jag. :p Ska också på visning i helgen, två stycken faktiskt. Det ena är elvärmt (ryser..) men ser jättefint ut annars och drar inte så mycket energi (på pappret i alla fall). Finns en risk att det budas upp över vår budget dock. Det andra har källare, men ser fint ut. Är lite allergisk mot källare, men eftersom det ser fint ut på bilderna och ligger nära där vi bor så får det vara värt en titt. Inga rabatter intill grunden och dräneringen är omlagd för ett par år sedan.

Visst är det kul att titta på hus, men ibland känns det som att man aldrig kommer hitta huset med H. Men vi är inte redo att ge upp än! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka