Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jonaz Har du lagt bud idag? :)

Nej, det har jag inte. Min plan är att vänta till på tisdag, då jag ska på annan visning med samma mäklare. De här dagarna spelar ingen större roll, och så får jag se den andra gården också. Den har litet ridhus och paddock, men nästan ingen mark och jättehus. Jag vill dock gärna se det.
Däremot fick jag sms om att det är visning på "min" gård imorgon igen *morr* Men det behöver ju inte betyda något och skulle någon lägga bud innan tisdag får jag ta ställning till det då.

Jag är fortfarande kär dock :love:

Shetlandskusk - skit med fuktskadan som gör att det inte blir något hus. Även om man vet varför känns det pissigt som bara den ju. Vi på Buke hjälper dig att hitta något annat och bättre. Av någon anledning var det inte meningen helt enkelt.

Vi har ju gjort vårt avträde från köpet, handpenningen har betalats tillbaka och allt är avslutat. Nu mailar säljaren och "vill gärna vill se en kopia på besiktningsprotokollet". Heh, så nu vill han ha information som jag betalt 8000:- för att få. Ehhh.... :cautious:

Säg det åt honom! :devil: Plus att få in 8 000 kr vore väl inte så dumt :)

Vi har ju gjort vårt avträde från köpet, handpenningen har betalats tillbaka och allt är avslutat. Nu mailar säljaren och "vill gärna vill se en kopia på besiktningsprotokollet". Heh, så nu vill han ha information som jag betalt 8000:- för att få. Ehhh.... :cautious:

Han får köpa den av er, vad tror han liksom? Att ni ska ge den till honom gratis och att han sen kan använda den i framtiden till huset?!

Han får köpa den av er, vad tror han liksom? Att ni ska ge den till honom gratis och att han sen kan använda den i framtiden till huset?!
Antagligen bara korttänkt.

Råkade ut för samma för en himla massa år sedan.
en hästköpare exportröntgade min häst och vill avstå köpet men jag fick inte se röntgenplåtar eller protokoll. För jag hade ju inte betalat. Egentligen rätt logiskt men kändes märkligt eftersom det var min häst.

Han kan få köpa in sig!

Men visade ni inte upp protokollet när ni hävde köpet? När vi skulle sälja vårt radhus och köparen hittade fel vid besiktning som han ville häva för (alt. få prissänkning) så var han ju tvungen att visa på vad det var för fel som hittats.
Annars kan man ju bara hitta på att man hittat antingen det ena eller det andra felet som kostar si eller så att ätgärda (jag säger inte att ni gjorde det men man skulle ju teoretiskt sett kunna).

Men visade ni inte upp protokollet när ni hävde köpet? När vi skulle sälja vårt radhus och köparen hittade fel vid besiktning som han ville häva för (alt. få prissänkning) så var han ju tvungen att visa på vad det var för fel som hittats.
Annars kan man ju bara hitta på att man hittat antingen det ena eller det andra felet som kostar si eller så att ätgärda (jag säger inte att ni gjorde det men man skulle ju teoretiskt sett kunna).
Nä. Det behövdes inte. Besiktningsmannen ringde mäklaren gällande nycklarna till huset, och berättade då även att där var fuktskada.

Igår tittade vi på suterränghuset. Det var inte för oss. Det var skador på husets stomme som potentiellt skulle kunna bli ett jätteproblem. Dessa gjorde att vi bestämde på plats att vi inte är intresserade. Underhållsbehov som omdränering, takomläggning och ytskikt var vi beredda på men vi vill ha en frisk stomme som utgångspunkt. Och sen får det gärna vara ett lugnare läge trafikmässigt. Jag hittade siffror på att det passerar ca 3500 fordon/dygn på gatan utanför och till råga på allt var det ett brunnslock i vägen mitt för huset som skramlade varje gång en bil körde över det.

Igår tittade vi på suterränghuset. Det var inte för oss. Det var skador på husets stomme som potentiellt skulle kunna bli ett jätteproblem. Dessa gjorde att vi bestämde på plats att vi inte är intresserade. Underhållsbehov som omdränering, takomläggning och ytskikt var vi beredda på men vi vill ha en frisk stomme som utgångspunkt. Och sen får det gärna vara ett lugnare läge trafikmässigt. Jag hittade siffror på att det passerar ca 3500 fordon/dygn på gatan utanför och till råga på allt var det ett brunnslock i vägen mitt för huset som skramlade varje gång en bil körde över det.

Det lät inte som något drömhus, nej :crazy: Bättre lycka med nästa! :up:

Nu är Jonaz i budartagen igen! Jag budade på det som jag kikade på förra veckan. Än så länge är jag enda budgivare och jag hoppas förstås att det fortsätter så.
Hunnit titta på tre andra gårdar under tiden, men ingen av dem föll mig i smaken, trots att en hade ett litet ridhus.

Håll tummarna åt mig, snälla!! :nailbiting::love::)

Nu är Jonaz i budartagen igen! Jag budade på det som jag kikade på förra veckan. Än så länge är jag enda budgivare och jag hoppas förstås att det fortsätter så.
Hunnit titta på tre andra gårdar under tiden, men ingen av dem föll mig i smaken, trots att en hade ett litet ridhus.

Håller tummarna för dig! Lever genom dig just nu! :D

Tummar och tår hålles! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka