Jo, klart du kan! Fantastiska små djur - klart du ska ha två/tre sånnaNu får du inte ge mig idéer! Höns och får har jag tänkt mig. Jag kan inte ha grisar också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, klart du kan! Fantastiska små djur - klart du ska ha två/tre sånnaNu får du inte ge mig idéer! Höns och får har jag tänkt mig. Jag kan inte ha grisar också!
Det är ju fantastiska djur , inte tal om annat. Vi hade två i stallet och de var mycket intelligenta och kärvänliga. Men jag kan inte ha djur bara för den sakens skull Höns får man ägg av och de håller sniglar mm borta. Fåren håller landskapet öppet. Men grisar...?Jo, klart du kan! Fantastiska små djur - klart du ska ha två/tre sånna
Grisar bökar upp jorden så det går att odla Och sen på hösten efter att allt är skördat så bearbetar de jorden för nästa säsongDet är ju fantastiska djur , inte tal om annat. Vi hade två i stallet och de var mycket intelligenta och kärvänliga. Men jag kan inte ha djur bara för den sakens skull Höns får man ägg av och de håller sniglar mm borta. Fåren håller landskapet öppet. Men grisar...?
Jag tänker inte odla - vad sa du nu då?Grisar bökar upp jorden så det går att odla Och sen på hösten efter att allt är skördat så bearbetar de jorden för nästa säsong
Grisar bökar upp jorden så det går att odla Och sen på hösten efter att allt är skördat så .................
Imorgon kontaktar vi mäklaren och ska be om en extra visning. Ska dra med sambons pappa som är haj på gamla hus.Alltså, vi har varit och kollat på en gård idag. "hemma". Där varken min sambo lr jag har jobb. Men fasen alltså, där har själen ro. Mkt mark, och fantastisk natur! Både åker-/betesmark och lite glesare skog. Men huset är modell "old". Endast kakelugn som värmekälla + något enstaka elelement. Kommunalt avlopp/vatten och fiber finns på marken, ca 20 m från huset. Anslutningsavgifter är betalda. Typ allt måste göras vid. Ekonomibyggnader behöver rivas (det som inte redan har rasat). Men läget, ute på landet! Vid havet! Lugnet! Marken! Ja, vad säger man?
Vi funderar allvarligt på att lägga bud och bo kvar i Skåne och jobba kvar tills vi har hittat jobb "där hemma". Och ha dubbelt boende under tiden.
Oro i själen råder....
Det är minigrisar jag har, de äter man inteJag trodde du skulle avsluta den meningen med sååååååååååååå äter man upp dom
Vad är det man säger om hästar - att de förökar sig, även valackarDet är minigrisar jag har, de äter man inte
Hm... Inte ge mig idéer ju@aprilmaj kan skaffa en galt och en sugga och göra små nya. Och sälja.
Då är det uppfödning (heter det väl på gris?) och hen har en ursäkt.
Så himla spännande! Har ni fått tid för extra visning?Imorgon kontaktar vi mäklaren och ska be om en extra visning. Ska dra med sambons pappa som är haj på gamla hus.
Samtidigt så ligger det redan ett bud på huset, som är samma som utgångspriset. säljaren säljer inte under det. Huset har varit till salu länge, eller i flera omgångar. Och kom nyligen ut igen. Det var många på visningen. Så drygt att det redan kommit bud. Men vi är beredda att lägga över, inte för mkt bara. Åhhhh, så jobbigt det blev.
Spännande! Du får gärna skicka ett PM med huslänkenImorgon kontaktar vi mäklaren och ska be om en extra visning. Ska dra med sambons pappa som är haj på gamla hus.
Samtidigt så ligger det redan ett bud på huset, som är samma som utgångspriset. säljaren säljer inte under det. Huset har varit till salu länge, eller i flera omgångar. Och kom nyligen ut igen. Det var många på visningen. Så drygt att det redan kommit bud. Men vi är beredda att lägga över, inte för mkt bara. Åhhhh, så jobbigt det blev.
Ja borst heter det. Tydligen fäller de all borst en gång om året och blir helt "nakna". Det ser jag fram emot för det måste se jätteroligt ut juJag veeeet! En av grisarna i stallet älskade att bli kliad på magen, som var så len. Inte alls sträv och raggig som resten av pälsen (borsten kanske det heter?).
Mutter, mutter... himla grisivrare där...
Det gjorde inte grisarna i stallet. De var aldrig helt nakna, utan det fanns alltid lite borst kvar här och där.Ja borst heter det. Tydligen fäller de all borst en gång om året och blir helt "nakna". Det ser jag fram emot för det måste se jätteroligt ut ju