Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, klart du kan! ;) Fantastiska små djur - klart du ska ha två/tre sånna :love:
Det är ju fantastiska djur :up:, inte tal om annat. Vi hade två i stallet och de var mycket intelligenta och kärvänliga. Men jag kan inte ha djur bara för den sakens skull :up: Höns får man ägg av och de håller sniglar mm borta. Fåren håller landskapet öppet. Men grisar...?

Alltså, vi har varit och kollat på en gård idag. "hemma". Där varken min sambo lr jag har jobb. Men fasen alltså, där har själen ro. Mkt mark, och fantastisk natur! Både åker-/betesmark och lite glesare skog. Men huset är modell "old". Endast kakelugn som värmekälla + något enstaka elelement. Kommunalt avlopp/vatten och fiber finns på marken, ca 20 m från huset. Anslutningsavgifter är betalda. Typ allt måste göras vid. Ekonomibyggnader behöver rivas (det som inte redan har rasat). Men läget, ute på landet! Vid havet! Lugnet! Marken! Ja, vad säger man?

Vi funderar allvarligt på att lägga bud och bo kvar i Skåne och jobba kvar tills vi har hittat jobb "där hemma". Och ha dubbelt boende under tiden.

Oro i själen råder....

Det är ju fantastiska djur :up:, inte tal om annat. Vi hade två i stallet och de var mycket intelligenta och kärvänliga. Men jag kan inte ha djur bara för den sakens skull :up: Höns får man ägg av och de håller sniglar mm borta. Fåren håller landskapet öppet. Men grisar...?
Grisar bökar upp jorden så det går att odla :) Och sen på hösten efter att allt är skördat så bearbetar de jorden för nästa säsong :up:

Alltså, vi har varit och kollat på en gård idag. "hemma". Där varken min sambo lr jag har jobb. Men fasen alltså, där har själen ro. Mkt mark, och fantastisk natur! Både åker-/betesmark och lite glesare skog. Men huset är modell "old". Endast kakelugn som värmekälla + något enstaka elelement. Kommunalt avlopp/vatten och fiber finns på marken, ca 20 m från huset. Anslutningsavgifter är betalda. Typ allt måste göras vid. Ekonomibyggnader behöver rivas (det som inte redan har rasat). Men läget, ute på landet! Vid havet! Lugnet! Marken! Ja, vad säger man?

Vi funderar allvarligt på att lägga bud och bo kvar i Skåne och jobba kvar tills vi har hittat jobb "där hemma". Och ha dubbelt boende under tiden.

Oro i själen råder....
Imorgon kontaktar vi mäklaren och ska be om en extra visning. Ska dra med sambons pappa som är haj på gamla hus.
Samtidigt så ligger det redan ett bud på huset, som är samma som utgångspriset. säljaren säljer inte under det. Huset har varit till salu länge, eller i flera omgångar. Och kom nyligen ut igen. Det var många på visningen. Så drygt att det redan kommit bud. Men vi är beredda att lägga över, inte för mkt bara. Åhhhh, så jobbigt det blev.

@aprilmaj Titta så gosigt :love:
10809786_980919995265746_2097857928_n.jpg

:angel:

:laugh: Jag veeeet! En av grisarna i stallet älskade att bli kliad på magen, som var så len. Inte alls sträv och raggig som resten av pälsen (borsten kanske det heter?).

Mutter, mutter... himla grisivrare där... :devil: :D

Imorgon kontaktar vi mäklaren och ska be om en extra visning. Ska dra med sambons pappa som är haj på gamla hus.
Samtidigt så ligger det redan ett bud på huset, som är samma som utgångspriset. säljaren säljer inte under det. Huset har varit till salu länge, eller i flera omgångar. Och kom nyligen ut igen. Det var många på visningen. Så drygt att det redan kommit bud. Men vi är beredda att lägga över, inte för mkt bara. Åhhhh, så jobbigt det blev.
Så himla spännande! Har ni fått tid för extra visning?
Hur långt är "hemma" från där ni bor idag? Skulle det funka att åka dit på helgerna för att fixa?
Det låter ju som att det är hem ni vill, så kan ju vara värt att satsa en del på det.

Spännande! Du får gärna skicka ett PM med huslänken ;)

:laugh: Jag veeeet! En av grisarna i stallet älskade att bli kliad på magen, som var så len. Inte alls sträv och raggig som resten av pälsen (borsten kanske det heter?).

Mutter, mutter... himla grisivrare där... :devil: :D
Ja borst heter det. Tydligen fäller de all borst en gång om året och blir helt "nakna". Det ser jag fram emot för det måste se jätteroligt ut ju :D

Vi råkade gå på husvisning idag:angel:
Satt och bläddrade på hemnet och klickade på en gård som vi kollade på i somras. Den kom ut på annons igen nyligen, och den hade visning idag! Ringde fem i tolv och det var gisning klockan ett:D
Så tredje gången gillt som vi tittade på detta ställe. Det känns så rätt där trots att det saknas mycket... Lite för lite mark, knappt två sovrum, bara ett badrum, litet kök, lite för lite fönster... Utvändigt är det fantastiskt fint! Superläge, fin trädgård, otroligt välskötta gårdsbyggnader även huset utvändigt och lugnet när en promenerar runt på gården:up:
Skulle vi flytta dit så blir det ganska omfattande renovering med inredning av vind och borttagande av innerväggar för att få det mer som vi vill ha det. Tyvärr ligger säljarna nog lite för högt i pris, och har inte verkat särskilt villiga att gå ner heller. Nu har det ju dock varit till salu i nästan ett år och de ska flytta till nybygge som ska stå klart nu i maj...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka