Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi lånade 100% när vi köpte vårt hus. Så man måste ju inte ha kontantinsats. =)
Jag hoppar in här lite. Vi vill gärna köpa gård i framtiden och vår dröm är lite att bli månskensbönder. Gubben vill gärna ha skogsmark och jag vill ha lite djur av olika slag, men det ligger tyvärr i framtiden än. Just för tillfället pluggar jag men tar examen i maj i år (PANIK!! ) och vi känner bägge två att jag först måste hitta ett jobb så vi vet vart jag hamnar då jag antagligen måste pendla minst 1 h åt varje håll från där vi bor nu inom yrket jag utbildar mig till.
Tyvärr är ju jag hemnet knarkare och tror ni inte jag hittade dröm stället för ett tag sen.. Där fanns allt, förutom huset, som vi hade varit tvugna att bygga ut men det kan jag lätt leva med.. Mark, avskilt, stall till mig, lada, loge, maskinhall och verkstad till gubben osv osv men ändå nära till allt och åt "rätt håll" för oss.
Vår tanke är att vi ska köpa gård inom tre-fyra år beroende på hur vi klarar av att spara undan till insatsen (jävla skit påhitt ) osv.. Men drömmer gör jag!
Vi lånade 100% när vi köpte vårt hus. Så man måste ju inte ha kontantinsats. =)
Jag råder er att åka o kolla ändå @BobberiBoo . Man lär sig så otroligt mycket när man går på visningar. Sen kan det vara en rolig utflykt också
Nu är vi i rätt landsända så att säga och imorgon är det fem husvisningar inplanerade. Jag har fått ett jobberbjudande men är osäker på om vi fixar allt praktiskt till dess att de vill att jag börjar :S
Pantbrevet är säkerheten för lånet. Så ja, du har missuppfattat.Men vill nån förklara en sak för mig som jag faktiskt inte lyckas fatta..
Om vi nu utgår från att jag köper en gård för säg 2 miljoner och där finns pantbrev för ca halva (finns ju på vissa) och sen ska man betala lagfarter.. ska jag då behöva plocka fram 2 milj för gården + 1 miljon för pantbrev och ytterligare 100 000 ( bara ett ex..) för lagfarter??
så jag i slutändan betalar 3,1 milj för gården??
eller har jag totalt missuppfattat det?
Vilken (vilka?) bank är villig att låna ut 100%? Nyfiken då detta med banker, lån och kontantinsatser är ett helt projekt!
Stort grattis! när chocken lagt sig lite får du visa bilder :PAaah! Jag tror att jag och min sambo har köpt en gård!!
Vi var på "egen" visning innan den riktiga visningen i fredags och la ett bud strax över utgångsbudet i lördags och i går tackade säljarna ja till budet så det gick väldans fort!
Vi ska skriva kontrakt i morgon, så än är vi ju inte över bäcken men det känns helt otroligt!
Vi har letat ett år ungefär, och varit med på två budgivningar tidigare och nu var det äntligen vår tur!
Bor just nu i kvidinge, mellan klippan och åstorp, och vi letar häromkring men vi vill gärna tillbaka ut mot bjärehalvön men det lär vi aldrig kunna betala så vi nöjer oss om vi hittar något mellan perstorp-ängelholm. Grejen är att vi har inte så långt spann vi kan leta på då gubben har snö jour om vintern så vi kan inte va längre än 20 min bilresa från hans jobb.@BobberiBoo Såg i "Spännande hus till salu"-tråden att du bor i Skåne. Var i Skåne letar ni gård? Jag bor själv i Skåne och köpte i höstas en avstyckad gård utanför Hörby i mittskåne!