Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vilket sött hus!!
de hinner inte ens uppdatera sidan med buden :)

Låter fortfarande billigt, hur är priset kontra andra hus i kommunen?

@Melina Ja alltså det är helt sjukt!
Fördelen med det huset är läget. Det ligger på cykelavstånd från stan men ändå på landet. Skyddat utmed bra, men inte vältrafikerad grusväg. Halva stan går promenader där varje dag typ, så många har nog drömt om det. Men så mycket pengar för det huset.. nej.
Känns bra ändå när den som väl köper det får betala en jäkla överpris! ;)

Oj vilket sött hus!!
de hinner inte ens uppdatera sidan med buden :)

Låter fortfarande billigt, hur är priset kontra andra hus i kommunen?

Ja, huset är jättefint!! Stor tomt, en riktig utsikt över Vättern från berget högst upp på tomten.
495, som var utgångspris är BILLIGT (de flesta husen här i stan ligger väl runt 900 000-1,25 m, men de flesta är i bättre skick. Finns inte många hus), med tanke på läget. Men med tanke på husets skick - lagom. Det är helt och hållet läget som gör att det trissas upp. Jag som tyckte vi tog i i överkant när vi satte vårat maxbud.. !

Senast ändrad:
@Melina Ja alltså det är helt sjukt!
Fördelen med det huset är läget. Det ligger på cykelavstånd från stan men ändå på landet. Skyddat utmed bra, men inte vältrafikerad grusväg. Halva stan går promenader där varje dag typ, så många har nog drömt om det. Men så mycket pengar för det huset.. nej.
Känns bra ändå när den som väl köper det får betala en jäkla överpris! ;)
Hahs, den annonsen har jag kikat på innan också. Sött hus, men gillar inte sluttande tomter. Prisetfrån början var väl extremt lågt?

Nja, inte extremt låg men lågt. Huset har som sagt fukt i källaren, avlopp som måste åtgärdas (mös sa att ansökan måste vara inne ett halvår efter köpet), direktverkande el som uppvärmning, inget renoverat sedan 70-talet, riktigt dåliga fönsterkarmar, halvkass panel och misstänkt mögellukt. Så egentligen kanske inte lågt satt på huset i sig. Men med läget borde de kunnat sätta ett högre utgångspris! Det var ju till och med under taxeringsvärde!

Hursom, det var egentligen inte läge för oss att köpa hus just nu så nu får vi spara till kontantinsats så vi kan vara med när nästa hus dyker upp!

nu har det rört på sig i vårt ärende om dispens för tomt.
Jag ser att nåt skett, ett underrättande men jag har ingen aning om vad det innebär (vi är ingen part i målet, än).

herregudars så spännande, jag aaaaavliiider.
tror tyvärr det är negativt besked :(

Kom ut ett hus på annons idag som var intressant. Saknades dock pris och visningsdag så mailade mäklaren.
Huset kommer troligen vara till salu i vår.
MEN varför!!! lägger man ut en annons nu då för? vilken dålig stil

Hmmm, hus.....?
Har hittat en liiiiiten gård. Eller ett hus med två små ekonomibyggnader till och knappt en hektar mark till. Det ser jättefint ut!
Finns kanske möjlighet att ha häst där, men hur långt räcker 1 ha egentligen??
Men, jag behöver nödvändigtvis inte ha hästen hemma, trivs bra med att vara inhyrd. Även att jag faktiskt gärna hade velat testa på det, nån gång i mitt liv, att ha hästen HEMMA!

I vilket fall som helst.
Jag har precis flyttat (i okt) till ny stad. Nytt jobb. Precis blivit sambo ( med mannen i mitt liv) i samband med flytt.
Jag har varit sjuk i 2,5 månad, troligtvis pga utmattning pga av mkt händelserik höst och ingen vila! Förkylning o virus på vart annat.
Jag behöver ta det lugnt nu!!!

Men ett hus, en liten gård (som är min sambos största dröm)! Det innebär mkt! Men dryg pendlingstid till jobbet jämnas ut med närhet till häst (finns nära bostaden även om hästen inte är hemma).

Är det ens lönt att tänka tanken???

Kom ut ett hus på annons idag som var intressant. Saknades dock pris och visningsdag så mailade mäklaren.
Hmm, sjukt. "troligtvis" dessutom. Tycker att det är lite nonchalant faktiskt. Sätt det till salu men att det inte blir tillträde förens våren då om säljaren vill ha huset över vintern. Nä, tveksamma säljare som kan bli kniviga att göra affärer med känns det ju.

Inget jätteovanligt med sent tillträde, det kan rent av tala tilldin fördel, kanske bara du som vill vänta så länge.

Vi var på en visning i juli-augusti typ där det var tillträde i mars-april nästa år.... Så ibland kan man undra hur folk tänker ja!
Är det bara en "intressekoll" som det verkar i ditt fall så verkar det ju liksom dumt att överhuvudtaget lägga ut en annons?

ja tydligen kommer huset troligen säljas i vår och lämnas över om ett år.
varför det ligger en annons ute nu förstår jag fortfarande inte.

Idag har jag varit på visning!
Det var jättemånga där.. kanske inte jättemånga för en storstad, men jättemånga för en liten liten stad som min. Det här kommer skena iväg i pris. Sen var det nog många som var där av ren nyfikenhet också
.....
Taket lär vara sådär kul när det regnar, det är sånt där... vågigt plåttak. Lär låta rätt gött.
När det var visning på mitt hus var det tjockt med folk. Det var svårt att få parkering. Mäklaren fick ett trettiotal intresseanmälningar - trots att det var ett absolut krav att ha lönelöfte för att ens få lämna en.

När det kom till budgivning var vi bara två. En från Nya Zeeland (som alltså omöjligen kunde deltagit på visningen) och jag. Budgivningen började på tisdagen och på torsdagen var det mitt.

Regn på plåtttak är det mest rogivande du kan tänka dig :D Man sover underbart!!

/tanten - uppvuxen under ett plåttak

ja tydligen kommer huset troligen säljas i vår och lämnas över om ett år.
varför det ligger en annons ute nu förstår jag fortfarande inte.

Vi ska sälja vår lägenhet och mäklaren som var här igår sa att hon vill lägga ut det på deras hemsida som" kommande bostad" redan i vår, fastän den inte kommer säljas förrän i nästa höst/vinter. Kanske inte är så du menar att de gjort med det huset, men om det är så, så är det nog inte helt ovanligt. Men jag förstår frustrationen om man hittar något man vill köpa nu, inte om flera månader...

min frustration var att det var en kommande men det skrevs inte ut. det står "läge+" i ett hörn, inte en jättebra beskrivning tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare