Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Catrool Förväntar mig en uppdatering
He he he sicken dag igår!
Märklig upplevelse att skriva papper på hus och få nycklar til en hel gård, helt crazy!
Säljarna var vänliga att följa med oss efteråt och visa hur pelletspannan och pump till vattnet osv fungerade så de kändes skönt, de där e ju en hel vetenskap bara de lixom. Annars var känslan underbar när vi kom in i huset och även då vi lämnade av hösilaget i ladan och tittade in i verkstaden, allt kändes mycket större när de var tömt så klart
Lite synd det var så himla mörkt och vi kommer inte få se de i dagsljus förnsen på lödag då vi flyttar in!
Hur trivs ni i huset och på gården @Catrool??
Vi vill flytta över 50 mil och kollar både jobb och hus hela tiden.Vilken spännande tråd! Hur går det för er alla?
Vi ska köpa hus, ca 40 mil från nuvarande stad. Visst var det nån i mitten av tråden som stod inför samma resa? Sambon har redan börjat jobba där och veckopendlar. Jag har en del intervjuer inbokade men känner ingen stress. Bra boende och bra förskola är viktigt att få till.
Nästa helg är det stor visningshelg och vi har tre visningar inbokade. Känns så otroligt spännande!!
Vi har tidigare letat hus i staden där vi nu bor och inser att vi nog inte kan vara lika kräsna nu, vi vill ju komma på plats o få familjen samlad igen.
Ni som nyss har köpt, har ni något som ni vill tipsa om?
Vi vill flytta över 50 mil och kollar både jobb och hus hela tiden.
Funkar ej att pendla tänker vi, men svårt att få både hus o jobb att klaffa. Vill helst hitta drömhuset först hellre än panikflytta pga nytt jobb. Men vi har inte bråttom, men tanken var flytt nu i början av året, men iaf innan skolorna börjar i höst.
Spännande!
Ja visst är det galet svårt att få allt att klaffa, särskilt när man har barn.
Vi kom fram till att det var bäst om sambon först fick jobb (eftersom han är lite smalare i sin utbildning och erfarenhet än mig) så han har fått börja veckopendla och bor nu inneboende i veckorna.
Vi letar ju aktivt hus och vår plan är att så fort vi hittat ett så säger jag upp mig och vår lägenhet så det blir lagom till inflytt på nästa ställe.
Känner att det nästan är omöjligt att få ihop jobbstart, flytt och förskola samtidigt så bäst är nog om vi hittar boende och förskola innan jag börjar att arbeta på det nya stället.
Vi har fått lånelöfte på de premisserna så det känns bra.
Har pratat med några mäklare nu angående hus vi är intresserade av och det är tillträde först i maj. Det känns ju väldigt avlägset!!! Hur brukar det se ut (om det inte är dödsbo då)?
Jag hade snarare tänkt mig mars, men det kanske är orealistiskt när man köper hus i januari?