Hur vill ni bli raggade på krogen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar säga såhär (och ta nu inte det här på fel sätt) "arsel som en ardenner, lår som hinkar och ett hjärta av renaste guld", dvs. utseendet har absolut inget med personen innanför skalet att göra. Skönhet förgår men ärlighet består är ett gammalt fint ordspråk.
Om man aldrig får chans att visa sitt inre då ? Pga, sitt yttre.

Men jag ser ju att andra killar får hångla osv på krogen. Så jag tänker , om jag lär mig bemästra det så kommer jag uppskatta det mer :).
Varför vill du lära dig att knö dig på folk och ta för sig trots att personen förmodligen inte vill? Varför vill man bemästra sådant? Förstår du inte alls att många gör saker dom inte är bekväma med pga envisa typer som inte släpper iväg dom? Förstå att inte alla som hånglar och går med folk hem gör det för att dom vill det.

Kan du verkligen inte ta till dig alls att sådant beteende du anser vara bra inte är någonting som dom flesta uppskattar? Att gå på och ta för sig av någon är inte okej bara för att vissa har svårt att säga ifrån. Dom "lyckade" raggen du ser är förmodligen till större delen folk som inte orkar/kan/är för osäkra för att säga ifrån.

Jag kan svara om hon kan svara på vad poängen är med frågan.
Poängen med frågan är att vi är skapligt många som ärligt undrar vad en kvinna ska berikas med om hon inleder ett förhållandemed dig.

Om ditt svar är smal och vältränad så tro jag att du har en rätt lång tid på terapisoffan framför dig. Är det din personlighet?

Hela vitsen med en relation är att livet ska vara bättre - på alla plan - än som singel.

Så - hur berikar du en annan människas liv?

Varför vill du lära dig att knö dig på folk och ta för sig trots att personen förmodligen inte vill? Varför vill man bemästra sådant? Förstår du inte alls att många gör saker dom inte är bekväma med pga envisa typer som inte släpper iväg dom? Förstå att inte alla som hånglar och går med folk hem gör det för att dom vill det.

Nej, det ser inte alls ut som att tjejerna inte gillar det. Dom hånglar tillbaka dansar tätt osv. Dom kan bara gå därifrån om dom inte är intresserade ....

Nej, det ser inte alls ut som att tjejerna inte gillar det. Dom hånglar tillbaka dansar tätt osv. Dom kan bara gå därifrån om dom inte är intresserade ....
Har det aldrig fallit dig in att man kan vilja hångla, dansa tätt - utan att leta partner?

Hångla är ju jättehärligt. Dansa tätt intill nån som dansar bra är ljuvligt.

(Du kan ju ta dig till Dansbandsveckan i Malung i sommar. Där kan du gnussa med hur många kvinnor som helst. Dansa dirty fox och njuta. Men se folk gå och lägga sig i sina egna sängar efteråt.
Evenemanget är ingen jätteorgie. Folk dansar. )

och ja, jag fattar att du pratar disco. Men dans som dans. Funktionen är densamma.

Har det aldrig fallit dig in att man kan vilja hångla, dansa tätt - utan att leta partner?

Hångla är ju jättehärligt. Dansa tätt intill nån som dansar bra är ljuvligt.

(Du kan ju ta dig till Dansbandsveckan i Malung i sommar. Där kan du gnussa med hur många kvinnor som helst. Dansa dirty fox och njuta. Men se folk gå och lägga sig i sina egna sängar efteråt.
Evenemanget är ingen jätteorgie. Folk dansar. )

Japp, men länkade ju till en sån metod.
Där killen går fram bestämt och dansar med tjejen. Men den skulle ju låsas för att tjejer gillar inte självsäkra killar.

1) Hur vet du att personerna i fråga inte har en relation sen tidigare? Har flirtat? Känner varandra? Hånglat innan? Whatever

2) Det kanske inte är alla som bara kan gå därifrån. Det kan handla om att man är rädd för personen, det kan handla om att det finns en historia sen tidigare, det kan handla om att man är skitfull och inte vet vad man pysslar med. Det kan vara precis VAD SOM HELST som gör att en person är fysisk med en annan fastän han/hon inte egentligen vill

Sen kan det vara så att tjejen ifråga gillar det. Good for her. Hon kanske ville hångla med den här snubben. Betyder inte per automatik att du har rätt till samma samtycke av henne eller någon annan

Även om hon, eller någon annan, nu faktiskt vill gå ut för att få ligga eller hångla, så betyder det inte per automatik att hon vill göra det med vem som helst. Då är hon ju antagligen ute efter att göra det på sina villkor, med någon som hon valt ut, som kanske ser ut eller för sig på ett sätt som hon tycker är tilltalande.

Är hon avvisande mot dig så vill hon inte prata eller ligga med dig, även om hon är superkåt och vill ligga, då får man väl liksom respektera det.

Eller så kanske hon bara tycker att det är kul att dansa, hänga med kompisar eller snacka med nya människor.

När jag är ute på krogen så är det oftast för att hänga med folk ur olika umgängeskretsar som jag inte träffar till vardags. Vi dricker, pratar, skojar, ljuger och har roligt tillsammans. Dyker det upp en kille eller tjej som också verkar vara rolig och precis som vi tycker att det är kul att dricka, prata och skratta så är den personen välkommen och kanske även följer med nästa gång. Bara för att man råkar flirta med folk på krogen betyder det inte att man går ut på krogen enkom för att få hugg, utan för att man tycker att det kan vara en kul miljö att drälla runt i.

Mmm, jag har lite förstått det.
Att krogen fungerar mest bara för dom ser bra ut enligt "normen".
Övriga får finna sig i att ha en rolig stund med folk :).

Du har inte läst det som flera kvinnor skrev i den tidigare tråden?
Att särskilt som ung och osäker kan det vara svårt att säga ifrån när någon kommer och grabbar tag i en och börjar hångla - det behöver ingalunda betyda att man uppskattar närheten och/eller hånglandet eller att man respekterar och vill ha mer kontakt med människan som närmat sig. Det är liksom inte alls så enkelt som du vill få det att framstå.
Vill man vara ett svin och förmodligen få andra människor att må dåligt kan man väl visst gå på som ett ånglok, men att tro att det uppskattas bara för att folk som blir "överfallna" inte genast går därifrån ger en rätt skev syn på vad som verkligen händer.
Du har ju dessutom inte den blekaste aning om hur eller Om de här människorna du ser kanske känner varandra eller inlett en flirt redan innan.

Bara släpp det, är mitt tips. Uppför dig som folk, var trevlig och snäll och uppskatta flera olika typer av människor så hittar du kanske någon som fungerar på samma sätt och uppskattar dig också. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 292
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 052
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 304
Senast: Enya
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring