Alltså det sitter en riktig människa och rattar även en drönare även om den inte åker med själv.Under ww2 hade man piloter i flygplan , nu är planen förarlösa och kallas drönare.
Fjärrstyrd inte självgående.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså det sitter en riktig människa och rattar även en drönare även om den inte åker med själv.Under ww2 hade man piloter i flygplan , nu är planen förarlösa och kallas drönare.
Definiera respekt.Ja man måste arbeta för jämställdheten det är viktigt, men det som jag betraktar som en grundbult, baserat på Åhs forskning om härskartekniker är, respekt.
Det är så hopplöst att få en bild av vad som kan vara bättre än att arbeta och därigenom få en förståelse för det om man inte vet vad det är.
Man kan faktiskt inte ens vara säker på att det inte bara är en bluff.
Det är ju jättelätt att säga att man har bättre saker för sig men svårare att precisera vad det är och varför det är bättre.
Vad bidrar du med?
Det ÄR inte, DU tycker det, JAG förstår inte tankesättet. Du måste sluta prata som att dina ord är lag!
Och speciellt om man är kvinna.
Jag förstår första meningen, den två andra förstår jag inte vad du hänvisar till.Definiera respekt.
Att tro att någon kan förstå även svåra sammanhang är också en form av respekt.
Motsatsen, att tro att de inte har den förmågan, är nedlåtande.
Va??Du argumenterar ju som att du fattade vad jag menade.
Nej du har faktiskt inte förstått ett endaste dugg av vad det handlar om.Jag har förstått för länge, länge sedan att du anser dig vara någon supermänniska som bidrar med mängder till samhället men det finns andra synvinklar än din.
Då finns det ju ingen som helst mening med tråden.Den här tråden är inte på något vis representativ för vår omvärld.
Och det är just därför du och jag aldrig kommer att komma överens, för jag anser att kön är oväsentligt. För dig är det dock uppenbarligen väldigt viktigt och då kommer vi aldrig någonsin kunna närma oss varandra. Därför är det rätt meningslöst att vi fortsätter den här diskussionen med varandra.
Det är skillnad på att vilja och förstå och att inte lyckas mot att inte vilja alls.Hoppas du aldrig har den attityden mot någon annan som kanske vill ha ett jobb.
Eller så struntar du högaktningsfullt i det.
Jo det gör det ju verkligen.Då finns det ju ingen som helst mening med tråden.
Du har rätt jämställdheten är långt borta men vi kvinnor måste sluta med att hoppa på varandra med skitsaker. sluta med stallkonflikter och jantelag och härskartekniker mot varandra. Om inte kvinnor behandlar varandra på ett respektfullt sätt , hur ska vi kunna gå vidare? Problemframställan måste bort från att en kvinna gör ett felaktigt val.Vi kan ju välja att titta på hur det förhåller sig i verkligheten om du inte vill lyssna på @Inte_Ung. Jämställdheten är långt borta och ju fler som bevakar normen genom att välja den utan att knappt ens tänka på att det är ett problem desto längre bort är den.
Jo det gör det ju verkligen.
Den handlar om hur vi vill att vår omvärld skall se ut och fungera.
Och vad vi måste göra för att komma dit även om det är obekvämt för stunden.
Det är mycket meningsfullt.
Men är det verkligen inte även ditt önskemål?jag prioriterar mig själv och mitt välmående före samhällets önskemål.
Det är för jäkla viktigt för de 50% av befolkningen som går underbetalda, och den andra 50% av befolkningen som ska få utstå både det ena och det andra om de väljer att vara hemma med sina barn mer än sin partner. Att du väljer att inte ens (vilja?) se det utan lallar på i din egen lilla värld känns enormt frustrerande. Jag menar inte att alla ska välja på ett visst sätt; men jag vill att alla inser problemen som finns och att vissa val faktiskt försämrar möjligheterna att vi ska komma åt dem.
Samtidigt inser även jag att alla inte vare sig vill eller vill erkänna, eller ens bryr sig om att det finns problem i vårt samhälle.
Men är det verkligen inte även ditt önskemål?
Att det skall vara lika lätt för en pappa att gå ner till 75% i arbetstid som det är för en mamma?
Och att kvinnor skall ha samma villkor på arbetsmarknaden som män?
Och är du verkligen inte det minsta villig att lägga in något eget arbete på det?
Jag jobbar med jämställdhetsfrågan på flera andra sätt, och jävlar vad mycket tid jag kan lägga på det nu när jag inte sitter som underbetald kassörska.