Såhär är det för mig: Jag har ett barn (18 månader) och hade en jättebra graviditet! Jag är verkligen skitbra på att vara gravid! Sen är jag inte lika bra på att föda barn uppenbarligen så det barkade ju åt helvete och blev akut snitt, syrebrist på barnet iom dubbelsidig pnemotorax, 3 dygns kylbehandling osv. Dock är barnet helt friskt idag som tur är!
Under IVF-behandlingen och graviditeten kände jag att jag nog ville ha ett barn till, trots att jag hela mitt liv bara velat ha ett barn, men fine - man kan ju ändra sig. Dessutom hade vi en i frysen efter IVF-behandlingen så det blev lite av det också.
Efter hela kaoset när dottern föddes och man fick komma hem oc landa, vara föräldraledig och allt sånt så ändrade jag mig helt. Eller ja, jag gick tillbaka till att bara vilja ha ett barn kanske. När papprena från kliniken kom och vi skulle bestämma om vi skulle fortsätta spara i frysen så fick jag bara panik. Alltså visst kan man spara och se om man ändrar sig men jag kände bara att nä, jag vill inte gå igenom det här en gång till ever again och jag är nöjd med hur det är nu! Kan tillägga att jag inte är sådär världsförtjust i bebistiden heller, det har mest vart skönt att hon växer så fort så man slipper ifrån den. Föräldraledig gillar jag inte heller att vara.
Men ja, sån är jag. Och jag är nöjd med det barn jag har och vill inte ha fler.
Med det inte sagt att det verkar som att det är "okej" för en kvinna att känna som jag gör efter "bara" ett barn
"Du kommer ångra dig!" "Joooo, klart ni kommer vilja ha fler!"
Jag har börjat svara: "Men nu känner jag såhär, och om jag nån gång ändrar mig så lovar jag att du blir det första jag ringer till så att du får utbrista i ett skadeglatt "vad var det jag sa?" om det nu är det du längtar efter så mycket."
Och nej, jag blir inte alltid så poppis efter det
men jag har verkligen problem med när folk inte respekterar min åsikt.