Hur uppdateras ASVH:s stambok?

athena

Trådstartare
Jag har nu två nya ston i avel som båda har fått avkommor sedan förra huvudbandet kom ut. Enligt de kontakter jag har haft med ASVH så kommer inget nytt huvudband i år, men det lär väl inte dröja så länge antar jag.

Är det man själv som stoägare som oombedd skickar in uppdaterade uppgifter för att det ska vara korrekt i stamboken?

Sv: Hur uppdateras ASVH:s stambok?

Det har inte kommit ett nytt huvudband sedan 1996 :smirk:

Nej, jag vet, och därför tror jag att det kommer ett snart :). De har inga direkta planer, det enda de svarar när man frågar är "inte i år iaf"...

Ja, du ska själv skicka in brev om ägarändringar. Det gäller inte bara avelsstona utan numera alla asvh-reggade hästar som säljs (men det vet du nog redan). :)

athena skrev:
Nej, jag vet, och därför tror jag att det kommer ett snart :). De har inga direkta planer, det enda de svarar när man frågar är "inte i år iaf"...
och jag tolkar det som att det kommer ta ytterligare flera år...

Jo, ägarbyte är ju klart, det gäller som sagt alla hästar. Jag tänker mer på nya avkommor som kommit under åren (och för den delen uppdatering av meriter på de som redan finns med i tidigare band).

Pooh skrev:
Ja, du ska själv skicka in brev om ägarändringar. Det gäller inte bara avelsstona utan numera alla asvh-reggade hästar som säljs (men det vet du nog redan). :)

Skriv brev där du radar upp avkommorna, det gjorde jag och det kom med i förra boken! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 752
Senast: Enya
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 121
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 465
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar