Jag tycker inte att de saker du berättat om här är lustiga små bagateller... Jag fick nästan andnöd när du berättade om hårborsten,
en enda jäkla plats där du fick ha din ordning och han inte bara är och gräver i den han
slarvar bort borsten också! Och då är jag en total slarver, som glömmer, tappar bort och helt enkelt inte bryr mig om massor av saker, så mitt hem allt som oftast närmast kan beskrivas som en sanitär olägenhet (
), men den okänsligheten, den totala egocentreringen/ointresset, den ger mig halvt panik trots att jag ju inte på något sätt är påverkad av vad din sambo tar sig för...
Varför vill du vifta bort och minimera dina reaktioner efter tillräcklig tid har passerat för att du ska klara av det? Varför ska det vara något lustigt, att du blev så besviken och överkörd? Visst, det är enkla små vardagssaker det handlar om men dina känslor är verkliga ändå. Var är
din plats i det här förhållandet? Inte ändra på andra, nej visst, men det betyder inte att man ska begå våld på sig själv för att ge andra all plats de kan ta...