Fast riktigt så utanför som du verkar tro har jag inte varit. Jag har haft vänner under åren, har fortfarande, men jag har inte de där riktiga vännerna bara. En sådan vän man kan prata om allt med, som ställer upp och det verkligen är ge och ta relation och inte bara en ta relation.
Att jag är frågvis hänger inte alls ihop med "utanförskap" utan att jag är sådan som person och har alltid varit vetgirig och vill veta hur saker och ting fungerar även om det kanske inte spelar någon roll för mig personligen.
Det är svårt att i text förklara precis hur läget är, då jag inte kan skriva ner allt som händer i mitt liv, vad jag varit med om, vilka jag umgås med nu osv. Jag har t ex inga problem att umgås med kollegorna på jobbet eller när jag är hos kunderna, så jag vet hur saker och ting fungerar, annars hade jag nog inte varit så omtyckt av kollegor och kunder tänker jag.
Nu förminskar du allt du skrev i inlägget du jag svarade på? Det var du som tog upp att du haft erfarenhet av ett utanförskap och satte det i samband med att du var "socialt klumpig" och inte vad folk gillade eller ogillade med dig? Det är ju att vara frågvis. Det var DET som jag menade att du kanske behöver hjälp med, jag tvivlar inte på att läget är bättre än vad du skriver, nu när du säger det. Men det är klart att en hjälpsam person försöker skriva något vänligt apropå vad du skrev i de här inläggen. Jag tvivlar inte alls på att du är väldigt omtyckt av kollegor, och det är jättebra att du är det!