Hur slutar man vara avundsjuk?

@EmmaBovary Folk har varit på TS i många trådar om hennes ekonomi och hur otroligt mycket, och akut!, hon behöver börja i terapi. Så jag tror inte att det är en särskilt ny infallsvinkel för henne. Herregud, jag är inte ens TS och JAG har lessnat på de råden från andra.

Sen tycker jag, oavsett hur många gånger TS fått höra det här, att det är rätt ofint att säga till nån man inte ens känner att hörrudu, ska du inte dra ner på nåt och prioritera annorlunda så att du kan gå i terapi. Oombett dessutom.

@EmmaBovary Folk har varit på TS i många trådar om hennes ekonomi och hur otroligt mycket, och akut!, hon behöver börja i terapi. Så jag tror inte att det är en särskilt ny infallsvinkel för henne. Herregud, jag är inte ens TS och JAG har lessnat på de råden från andra.

Sen tycker jag, oavsett hur många gånger TS fått höra det här, att det är rätt ofint att säga till nån man inte ens känner att hörrudu, ska du inte dra ner på nåt och prioritera annorlunda så att du kan gå i terapi. Oombett dessutom.
Dessutom är det ofta samma lilla grupp som kommer med "goda råd" till henne, och som säger "men vi vill ju bara väl" när någon reagerar på dem. För mig ser det dock snarare ut som om råden grundar sig på irritation än på välvilja. Så det där välmenta skorrar lite falskt, tycker jag.

Dessutom är det ofta samma lilla grupp som kommer med "goda råd" till henne, och som säger "men vi vill ju bara väl" när någon reagerar på dem. För mig ser det dock snarare ut som om råden grundar sig på irritation än på välvilja. Så det där välmenta skorrar lite falskt, tycker jag.
Ja gud ja.

Jag tror inte att terapi löser allt för TS.

Man får inte vänner genom att gå i terapi.

Nähä? Det var inte alls ens poängen med mitt inlägg. Och jag tänker knappast sitta och diskutera @RedHyuuga s behov eller icke-behov av terapi med dig.

Jag menade bara att eftersom TS verkar vela ha vänner i denna tråd så tror jag inte att en terapeut kan lösa den biten åt henne.

Tänker inte heller diskutera hennes behov av terapi med dig.

Men kom igen, bättre kan du. Oavsett den här tråden: terapi hjälper en att lösa personliga knutar. Om man har en knut när det gäller vänner kan terapi vara en hjälp på vägen. Det innebär inte att terapeuten skakar fram kompisar.

Håller med dig i allt du skrev nu.

Tack för att du skrev precis det jag menade men inte fick rätt ord till. Nackdelen med hjärntrötthet är att jag har svårt att formulera mig ibland men du slog huvudet på spiken :bow:

Ja, de må va "billigt" att gå till psykolog, men när man har mindre än 1500kr kvar att leva på tre till två veckor innan nästa löning och måste tanka för 1000kr och sen leva på mat för 500kr i tre till två veckor, ja då är ett pyskologbesök á la 100-150kr dyrt.
Vi kan säga så här att jag snålar redan in så mycket det bara går, tror inte ens jag unnat mig att köpa något till mig själv det senaste året. :down:

Det bästa av allt är att jag inte är avundsjuk längre på dom, nu har vi rett ut det och det känns väldigt bra just nu. :up:
Oftast har motgångar något positivt med sig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 905
Senast: Inte_Ung
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 676
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 880
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?