En dejt/potentiell partner/väldigt nytt förhållande - då hade jag önskat hen ett bra liv men definitivt lämnat. Jag vill inte ha droger i mitt liv, med allt vad det innebär (tänker på allt från riskerna för brukaren till riskerna med den typen av kontakter till samhällspåverkan).
Om jag vore i ett förhållande som i övrigt var bra och hade varat lite längre, som jag ändå trodde på osv. Om partnern då började med droger, kom fram med det och vore genuint beredd att göra jobbet för att sluta (inkl ta hjälp - med allt vad det innebär).. Då hade jag troligen gjort vad jag kunde för att stötta min partner i det. Om det däremot mörkades och kom fram av en slump, partnern inte ville sluta/inte vore beredd att ta hjälp osv, då hade jag nog lämnat. Jag vill inte vara i ett förhållande med den typen av lögner, och jag vill som sagt inte ha droger i mitt liv. Jag hade lämnat relationen om det visade sig att partnern drog några shots sprit i smyg i garaget varenda dag, också (pga mörkandet. Varningssignal för mig på många sätt.) - det behöver inte vara tunga droger för att bli problem liksom.