Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de gör det eftersom vi definierat det så genom att kriminalisera. Nu är jag inte ”liberal till att ta droger” annat än att jag tycker att missbruk handlar om något man behöver stöd och vård för och inte hot om fängelse. Det skaver att vi accepterar så många döda medmänniskor i drogkrigets namn, och det skaver att det bara är vissa droger som är kriminaliserade- inte baserat på skadlighet utan baserat på historik. Samtidigt som det inte finns någon enkel och perfekt lösning att tillgå.Ni som är liberala till att ta droger, tycker ni gängen/kartellerna som skjuter är lika ok?
För de hänger ihop ganska tight.
Du är inte påverkad en vecka efter men visst du kan väl åka dit på urinprov eventuellt eftersom man testar på metaboliter.
Nyfiken fråga, är problemet att de är illegala - dvs att det blir ett brott att hantera dem?Nej. Absolut nolltolerans på illegala droger! (Rökning är också en dealbreaker (avskyr lukten).)
Avslutat. Finns inga om och men...tack och hej, punkt slut.Om ni skulle inse att er dejt/partner/sambo tar droger regelbundet, vad hade ni gjort då?
Avslutat. Finns inga om och men...tack och hej, punkt slut.
Jag vill inte ha med folk att göra som bidrar till bomber och skjutningar.
För mig gör det ingen skillnad. Du tar något för att typ förändra dig själv för en stund. Du är då inte längre ditt riktiga jag.Är det okej om man odlar hemma endast för eget bruk? Plockar i skogen? Eller köper från Systembolaget? Vilket ger största antipatin, det kriminella vi som samhälle inducerat eller drogen som sådan?
Bara för att man har något i blodet, "rester", så innebär det inte att man går rund och är påtänd en vecka efteråt.Cannabis sitter kvar länge i blodet, och ännu längre i urinet.
Så du kan definitivt åka dit även om det var en vecka sedan du rökte.
Och nej, jag skrev ju det - att man inte känner sig påverkad. Men det skiter ju lagen i. Har du det i blodet när du kör bil ses du som rattfull. Har du det i urinet blir det ett eget bruk.
Nej.Är det okej om man odlar hemma endast för eget bruk? Plockar i skogen? Eller köper från Systembolaget? Vilket ger största antipatin, det kriminella vi som samhälle inducerat eller drogen som sådan?
Ja, men det finns ju en anledning till att de är illegala tänker jag mig. Det är så otroligt mycket elände och skit som kommer med i kedjan.Nyfiken fråga, är problemet att de är illegala - dvs att det blir ett brott att hantera dem?
Tack för utförligt svar. Nej, det som skaver för mig är hur mycket mänskligt lidande och dödavi mot bättre vetande kan acceptera.Ja, men det finns ju en anledning till att de är illegala tänker jag mig. Det är så otroligt mycket elände och skit som kommer med i kedjan.
Om det är dit du vill komma: Alkohol är ju som bekant också en drog. Legal, men kan också vara hemskt destruktiv för både användaren och dess omgivning. Den känner jag mig däremot bekväm med sålänge det hålls inom rimliga gränser. Dricker rätt ofta vin, men blir rätt sällan full. Alkohol hade nog inte heller varit legalt idag om det inte varit för den långa traditionen det har i vårat samhälle…
Sedan finns det ju som sagt tex egenodlad cannabis eller självplockade svampar. Där saknas ju den långa kedjan, men substanserna är ju fortfarande illegala. Gränsen måste ju dras någonstans känner jag och personligen känner jag ju inte att samhället skulle bli bättre om fler droger än tex alkohol och nikotin skulle bli legaliserade.