Liten kylväska/matlåda med kylfuktion

the_connemara

Trådstartare
Jag har ofta med mig 1-2 mackor till stallet och snart börjar det bli för varmt att bara ha med dem i en vanlig matlåda. Jag har kylväskor i olika större storlekar när jag vill ha fler saker svala med mig men saknar något mindre skrymmande jag bara kan lägga ner i ryggsäcken. Vill inte ha saker jag behöver bära i händerna eftersom jag promenerar en bit till min bil. Hade för länge sedan en matlåda med en tunn kylklamp man fäste i locket. Den var lite för tunn för att göra någon nytta tyckte jag så jag lämnade iväg den. Hittat några olika varianter men svårt att avgöra vilka som faktiskt gör någon skillnad irl.

Har ni någon variant ni gillar? En kylväska i modell som bara rymmer en mindre matlåda (min är 22x14.5x5 cm) och en kylklamp funkar också bra.

Jag har ofta med mig 1-2 mackor till stallet och snart börjar det bli för varmt att bara ha med dem i en vanlig matlåda. Jag har kylväskor i olika större storlekar när jag vill ha fler saker svala med mig men saknar något mindre skrymmande jag bara kan lägga ner i ryggsäcken. Vill inte ha saker jag behöver bära i händerna eftersom jag promenerar en bit till min bil. Hade för länge sedan en matlåda med en tunn kylklamp man fäste i locket. Den var lite för tunn för att göra någon nytta tyckte jag så jag lämnade iväg den. Hittat några olika varianter men svårt att avgöra vilka som faktiskt gör någon skillnad irl.

Har ni någon variant ni gillar? En kylväska i modell som bara rymmer en mindre matlåda (min är 22x14.5x5 cm) och en kylklamp funkar också bra.
Rusta säljer små kylväskor som bara är att vika ihop och tar ingen plats när de inte används, rymmer matlåda och kylklamp.

Rusta säljer små kylväskor som bara är att vika ihop och tar ingen plats när de inte används, rymmer matlåda och kylklamp.

Det är den minsta jag har! Väldigt bra men söker en som är hälften så hög framförallt. Alltså storlek att sätta ner i en Kånken enkelt tillsammans med övrig packning så typ max 10 cm hög?

Den ska jag kolla in! Precis så jag tänkte att den skulle se ut i alla fall, får ta med min låda (för den är exakt anpassad till mina mackor och grönsakslådan 😅) och testa 😊
Den är ju för liten för exakt den matlådan enligt måtten, men kanske möjligt att stretcha!

(Eller byta låda/skippa lådan ;) (fanns en större också men den kanske blir för stor))

Jag har denna, dem säljer mini kylklampar också! 😊

1000014812.webp

Edit, samma som någon nämnt ovan.. 😅

Den är ju för liten för exakt den matlådan enligt måtten, men kanske möjligt att stretcha!

(Eller byta låda/skippa lådan ;) (fanns en större också men den kanske blir för stor))

Jag kan ju faktiskt kolla om jag kan ha smörgåsarna i en egen matlåda grönsakerna i sin, då får de kanske plats i den 😁 Har så orimligt svårt att tänka utanför boxen ibland, tack 😅

I sådana situationer tycker jag det är toppen med mjuka kylklampar (typ påsar). Fungerar att lägga ner i vilken matlåda som helst eller i plastpåse tillsammans med mackorna (och ska det klara sig i mga timmar i värme så rullar jag in det i ett klädespack eller handduk i ryggsäcken).

I sådana situationer tycker jag det är toppen med mjuka kylklampar (typ påsar). Fungerar att lägga ner i vilken matlåda som helst eller i plastpåse tillsammans med mackorna (och ska det klara sig i mga timmar i värme så rullar jag in det i ett klädespack eller handduk i ryggsäcken).

Tror inte jag riktigt fattat vad det är? Mackan direkt på den alltså? Den går att diska?

Sådana här och liknande. Jag har en plastpåse runt kylklampen för att den inte ska bli smutsig.

https://cdon.se/produkt/bla-kylklampar-i-en-uppsattning-om-4-2c9f1fd0258e5f35/

Ah! De såg smidiga ut! Jag vill dock försöka minska användandet av plastpåsar och gärna ha mackor o grönsaker i varsin liten låda. Pga använder redan så många påsar när jag fryser in bröd lagom till en person att tina. Men bra att veta att möjligheten finns! :)

Köpte den lilla på Clas Ohlson idag och de små kylklamparna men inte hunnit testa med mina burkar ännu!

Ah! De såg smidiga ut! Jag vill dock försöka minska användandet av plastpåsar och gärna ha mackor o grönsaker i varsin liten låda. Pga använder redan så många påsar när jag fryser in bröd lagom till en person att tina. Men bra att veta att möjligheten finns! :)

Köpte den lilla på Clas Ohlson idag och de små kylklamparna men inte hunnit testa med mina burkar ännu!
Förstår! Och samma för mig. Men man behöver ju inte ha ngt skydd på dem om man inte vill eller använda samma plastpåse runt under längre tid.

Hoppas det blir bra med ditt köp!

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 532
Senast: Hedinn
·
Fritid Apropå handväskor - jag är på jakt efter en snygg vardagsryggsäck. Den ska rymma laptop (15”) och gärna kunna svälja en hel del mer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 195
Senast: Koltrast
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka