Hur ska jag göra ?? Svårt..

Sv: Hur ska jag göra ?? Svårt..

Och ang avlivningen så vill jag inte åka till veterinären typ nu och bara ta bort han för att han har problem med tassarna. Det är ju något som ligger bakom problemet, något som kanske går att behandla.

Här svarar du ju på din egen fråga.
Du har inte tiden för din hund, du vill inte avliva, då är alternativet omplacering.

En tanke bara om du inte vill lämna bort honom,
kan det tänkas bli lättare längre fram när barnet blir lite större eller blir det kanske ännu värre då när den far runt överallt?

Nu vet inte jag åldern på ditt barn..Men kan du gå med din hund och barnvagnen?

Jag svarar lite åt alla..

Calazirya: Jo jag vet att det är lite lite med bara dom där smågrejerna, men det är det enda vi kan nu. Han är redan "inkörd".. så han kan dra, och tycker att det är superroligt. Men som du säger, det är inte lämpligt att göra vissa saker när tassarna är som dom är..
Ang. kluraleksaker så är det ju en jättebra idé, om någon kan komma på något RIKTIGT klurigt. Han löser nämligen såna där på tre röda, sen är dom inte roliga längre när han vet hur man ska göra..

Hästhandlarjävel: Ja, fast det är ändå inte riktigt svaret.
Vad jag menar är att jag vill inte åka och panik avliva, bara för att jag inte har tid med honom. Ska han avlivas så ska det vara för att han har fått en diagnos som inte ser bra ut.

Luxus: JHon är sju månader, fast egentligen bara fem:)
ja altså, för det första så har väl inte pojkvännen jobb i norge för all framtid, och sen tror jag det blir lättare när dottern blir lite äldre. När hon kanske kan roa sig lite själv, och inte måsta bli buren hela tiden. Men man vet ju aldrig.. Det är mitt första barn så..

Flo-jo: Jo jag kan gå med honom och barnvagnen, problemet är bara det att han är lite "koppelelak" som jag säger.. gör utfall mot andra hundar när han sitter kopplad.. Det är dock inga problem lös, och han gör aldrig dom andra hundarna illa heller OM han skulle komma fram..Det är helt enkelt bara HIMLA besvärligt när han börjar hoppa och studsa som en galning..Det är betydligt bättre nu, än när jag tog honom.. men det är ju svårt att träna också, när man bara blir arg och rädd för att han ska välta vagnen..

nu tror jag du missförstod mig ganska mkt, du gav henne rådet att göra sig av med hunden på ett eller annat sätt med argumentet"det går alltid att köpa sig en ny" Det uttrycket tycker inte jag låter som att man ser sin hund som en familjemedlem :grin:

Det va absolut INTE så det var menat!!
Om hunden ifåga har hälso problem och valet står mot avlivning så menar jag att det finns alltid en möjlighet att ta upp hund intresset igen när tiden kommer igen!
Men tiden då ens barn är små kommer inte igen, så är det bara,,
det är inget resonemang utan bar så det är ju,,,,

Jag utryckte mig INTE som du anger, det får tala för din tolkning!

Förstår att de är ett jobbigt läge för dig/er..

Jag är en sådan som aldrig ger mig hittar på lösningar bra som dåliga!
Midjebälte?
De har jag ofta när jag är ute och promenderar har en av mina 3 som kcså gör utfall stannar upp håller in hunde brommsar barnvagnen.
Med midjebältet hindrar du ju risken att du följer med med hela kroppen och att vagnen skulle följa med.
Vi möte får man ju hålla in hunden vi möte om man vet att hunden gör utfall.

Jag är en lite kinkig person i såna här frågor tycker att man 10 gånger om bör tänka vad är de för hund jag köper och hur ser framtiden ut.
Jag har 3 hundar visst katten är de tufft men sånt får man tänka över när man skaffar barn"
Hunden har inte valt att få komma till dig och om hunden har såna smärtor och de kanske framkommer i framtida vetrinär kontroll att de ligger något kroniskt så är de bästa kanske att ta bort hunden.
Och köpa hund när man tänkt över sin livssituvation

om hunden har såna smärtor och de kanske framkommer i framtida vetrinär kontroll att de ligger något kroniskt så är de bästa kanske att ta bort hunden.
Och köpa hund när man tänkt över sin livssituvation

Precis!
eller "tänkt över" men när det passar alla inblandade det är ju då det blir sådär kul och underbart som det sak vara ju!! :)

Det där med midjebälte vette tusiken, min rygg är inte helt hundra.. Iofs kan jag inte säga så mycket för jag har aldrig provat, men om det blir ett tvärryck så borde det väl göra rätt ont i ryggen?

Så klart att jag håller in hunden när vi träffar på andra hundar, men vissa gånger hinner man helt enkelt inte med.. tex när en hund dyker upp bakom hörnet.

Tro mig, jag tänkte igenom det, flera gånger om.
Jag hade planer, jag gick kurser med hunden, vi var ute på långpromenader varje dag, vi tränade lite spår, han var alltid med på fisketurerna, har varit mycket ute i skogen och bara gått..

Jag visste redan från början att det var en krävande hund jag skaffat mig, och jag var inte missnöjd över det. Tvärtom, jag hade något att göra och ett nytt intresse att ägna all min tid åt.

Sen blev jag gravid. Och som jag sa tidigare, saker och ting blir inte alltid som man planerar. Jag hade tänkt vänta tills jag var 25 minst, men helt plötsligt blev det ändrade planer.

Hunden har inte valt att komma till mig, det har du rätt i.. och jag ångrar verkligen inte att jag tog hand om honom, vi har kommit SÅ långt från hur han var då.

Och som sagt, OM jag nu skulle behålla han, och det visar sig vara en sjukdom som inte går att behandla, då får han somna. Men jag skulle aldrig ta bort han i "förebyggande syfte" om du förstår vad jag menar.

Jag antar att ni tror att jag inte tänkte igenom min livssituation när jag skaffade hund, men då tar ni fel. Som jag skrev i tidigare inlägg så tänkte jag igenom det mycket noga. Men man kan tyvärr inte alltid planera sin framtid flera år framöver, och det är precis det som har hänt nu.

Fast jag tolkade också ditt svar precis som hästhandlarjävel, jag läste bara rakt upp och ned vad du skrev och tolkade det likadant.

Varför inte klickerträning ,det har mina hundar tyckt varit jätteroligt.
Det kan man ju hålla på med inomhus också.
Hundarna blir väldigt trötta i huvudet fort ,när dom är ovana.

Fast jag tolkade också ditt svar precis som hästhandlarjävel, jag läste bara rakt upp och ned vad du skrev och tolkade det likadant.

okej nu ger jag upp! Jag ville bara visa stöd och säga att du inte behöver ge upp ditt intresse för alltid,,men det är tråkigt när personer går till "anfall" det var ju inte såhär jag menade,, :cry:
Hoppas du inte tog det så :confused: Jag hoppas du hittar lösningen på ditt dilema och att allt blir bra tillslut! :)

Kom på en annan sak, det finns ju dogwalkers i många större städer, kunde du inte anlita en sådan några dagar i veckan? Så får hunden några rejäla motionspass åtminstone. Sen kan ju du försöka aktivera hunden med annat (promenader, klickerträning, godissök och liknande) i mån av tid? Detta förutsatt att hunden är frisk förstås.

Visst hade sk dogwalkers varit en superbra idé, grejen är bara den att jag bor inte i en större stad, utan jag bor rent utav i en håla, och här finns det inga som ställer upp och går ut med hundar..

Vi har en klicker, och brukar träna med den ibland..:)
Jag har bara fått idétorka, han har en hel del tricks som han redan kan.. men vad kan man då hitta då? Tips?=)

Nej inte ordagrant som jag skrev, men detta är det "Ditt barn e bara liten en gång! Det finns miljoner av hundar som du kan skaffa dig senare!!"

okej nu ger jag upp! Jag ville bara visa stöd och säga att du inte behöver ge upp ditt intresse för alltid,,men det är tråkigt när personer går till "anfall" det var ju inte såhär jag menade,, :cry:

Anfall? Jag påpekade bara att jag tyckte det var väldigt kallt att uttrycka sig så om en familjemedlem, om du är så känslig att du inte vill fortsätta i denna tråd och ge dina tips så är det upp till dig.

Anfall, men snälla :/

Bara för att man påtalar att du uttryckt dig på ett vis, betyder det att man anfallit dig ?

Nu menade du ju inte så som du skrev, men du uttryckte dig så och det var det jag kommenterade.

No more, no less och det är inget att gråta och ge upp över.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 295
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 868
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 502
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka