Jag har för övrigt satt ut annons på honom nu. Så nu kan alla buke hundexperter om inte kan läsa trådar förfasa sig över ännu en som skaffat sig en hund som man inte klarar av och sedan säljer.
Det kvittar liksom hur många gånger jag skriver olika saker så verkar det inte gå fram helt hos en del.
Jag motionerar min hund på en nivå som alltid han har verkat nöjd med.
Jag ger honom mental stimulans på en nivå han alltid varit nöjd med.
Han har aldrig tidigare haft separationsångest.
Han har alltid tidigare kunnat vara hemma ensam utan problem.
Han har aldrig brytt sig om ljud utifrån (det är just specifika ljud nu, inte alla).
Han ylar inte som en husky, han kan liksom inte, och tillåts inte sättas igång med att träna upp det heller.
Han skäller mer, men tillåts inte att skälla på en störande nivå, och gör inte.
Han har inte ylat och stört på en överdriven nivå trots klagomål- jag har spelat in honom och vet, med fakta, hur mycket han har låtit, och har åtgärdat varje gång för att bryta beteendet. Och lyckats. Till nästa gång någon verkar trigga igång det.
Han fick sluta på hunddagis för att han inte mådde bra av att vara där.
Det var svårt att förutse att jag och han skulle bli områdets hackkycklingar. Men om man ska tro det så kan man ju inte flytta någonstans alls.
Jag bor på det bästa området här, jag är glad att inte bo i ett sämre för då misstänker jag att vi skulle vara mer utsatta. Dels jag pga att jag är ett lått offer för tex rån osv och så honom för att det inte är en "avskräckande" hund att närma sig, lätt att behandla illa.
Jag valde detta området utifrån honom just, lugnare, mer natur, mindre stress, balkong osv. Jag kunde få en billigare och större lägenhet i centrum, men valde bort den eftersom jag inte tycker centrum hade passat honom. Han trivs här utanför centrum, han trivs i lugnet, han trivs i att ha koll i området, spionera på vad som händer och inte händer, han trivs med naturen runt hörnet.
Det märktes på honom att han trivdes med flytten rent generellt egentligen.
Till alla som verkligen har läst och som har kommit med råd och förståelse vill jag tacka! Det var i första hand inte en tråd där jag bad om råd utan en tråd för att jag var uppgiven då det känns som att jag nått världens ände, men jag har fått många bra tips, men också bra förståelse för hur situationen uppstått. Det är inte lätt när saker sker som är svårt att förutse.
Jag ska kontakta både hyresvärd och polis angående störningarna som vi har utsatts för, oavsett. Beslutet om att inte ha kvar honom är inget lätt beslut, av två anledningar. Dels att kärleken till honom är oerhört stor och dels att ha hund är meningen med mitt liv, mitt "antidepressiva", det som gör mig lycklig, glad och han får mig att skratta varje dag, han vet hur man gör.
Utan hund finns det ingen som helst anledning för mig att ens lämna lägenheten längre.