Nej, det ar inget brott, men som
@Sel sager sa hander ju inget om ingen sager nagot heller. Du kan be polisen om hjalp och saga att du forsokt prata med skolan men att de inte ar intresserade etc. Fraga om inte de kan prata med skolan om att barnen behover fa veta mer om syn och horsel nedsattningar. En hel generation av barn vaxer upp och blir mobbare med en stor brist av empati ... det ar helt forskrackligt. Bara tanken pa att barn sparkar undan blind pinnen for dig
Atminstone har skulle polisen vara mycket intresserade i att hora om det och garna prata med barnen pa skolan och om polisen hor av sig ar jag ganska saker pa att skolan ser vitsen med att samla alla elever till ett mote for att lyssna.
Sedan skulle jag ringa HV och be dem skicka ut en skrivelse, skriva pa forum/website for omradet och prata om barnens ofog att ringa pa dorrar, banka pa fonster och liknande. Det ar inte okay nagonstans och sakert nagot barnens foraldrar inte alls kanner till. Jag skulle ha blivit mycket upprord om mitt barn gjorde det och ingen berattade det for mig ... Det behovs verkligen en hel by for att uppfostra barn.