Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då borde även koka ägg ingå och då lagar jag mat 5 till 7 gånger i veckanBlev tvungen att googla hur man definierar matlagning
Enligt Wikipedia
" Matlagning, omvandling av livsmedelsråvaror till mat.
Ett viktigt moment i matlagning är tillredning, där maten utsätts för värme. Här finns bland andra metoderna kokning, förvällning, ångkokning, stekning, bakning, fritering och rökning. Det finns också kemiska tillredningsmetoder, som gravning och inläggning."
Så äggröra är att laga mat då .
Precis. Jag tycker också om god mat, men jag vill bara slippa behöva vara den som fixar det.Under läsåret äter jag pedagogisk lunch och det blir mitt lagade mål mat om dagen. Får sedan laga något till helgen som jag äter rester av.
Ev kan jag någon gång laga så att jag får rester till 'middag' vardagar men oftast äter jag mackor till frukost och yoghurt + müsli till kvällen.
Under loven försöker jag laga mat så att jag har ett mål lagad mat/dag men lyckas inte alltid (lagar ofta 2-6 portioner så värmer).
Matlagning är sjukt jobbigt, tråkigt och stressfullt. Hade också kunnat klara mig de flesta dagar på bara 'ett piller' om det vore möjligt. Sen tycker jag om god mat, men inte tillräckligt för att arbetsinsatsen skall vara värt det.
Blir nyfiken på hur du löser matintag? Nån annan i hushållet som lagar eller köper du färdiglagad mat? Eller lever på mackor? Har antagligen dålig fantasi, men förstår knappt hur man klarar sig med att laga mat så sällan..Svarade ”aldrig” för det var det alternativet som stämde bäst. Brukar laga nåt enkelt kanske 1-2 gånger/halvår, t.ex. köra broccoli i micron eller koka pasta och blanda i pesto.
Hatar att laga mat för det tar sån energi att hålla reda på allt plus att det blir mer disk.
Yoghurt, hårtbröd, frukt, färdigrätter. Har inte så bra aptit så kan leva på äpplen och yoghurt en del dagar.Blir nyfiken på hur du löser matintag? Nån annan i hushållet som lagar eller köper du färdiglagad mat? Eller lever på mackor? Har antagligen dålig fantasi, men förstår knappt hur man klarar sig med att laga mat så sällan..
Jag försöker laga ett par gånger i veckan så jag kan ha matlådor också. Jag ska äta en varm måltid om dagen, det är viktigt för mig och min kropp behöver näring från det.
Toppen att mina cinnamon rolls också räknas som matlagning...Blev tvungen att googla hur man definierar matlagning
Enligt Wikipedia
" Matlagning, omvandling av livsmedelsråvaror till mat.
Ett viktigt moment i matlagning är tillredning, där maten utsätts för värme. Här finns bland andra metoderna kokning, förvällning, ångkokning, stekning, bakning, fritering och rökning. Det finns också kemiska tillredningsmetoder, som gravning och inläggning."
Så äggröra är att laga mat då .
Jo, med den definitionen passar inte mitt svar på 6-7 gånger per vecka riktigt, då är det mer 2-3 gånger om dagen på jobbdagarna och 6-7 gånger om dagen på lediga dagar hemma.Toppen att mina cinnamon rolls också räknas som matlagning...
jag med! jag märker verkligen hur energilös jag blir utan lagad mat, ångest osv kommer direkt då.Jag har alltid sagt att blir jag rik är det första (enda?) jag skulle vilja ha en personlig kock som lagade bra mat varje dag Jag mår så bra när maten funkar hyfsat och det blir lätt en ond cirkel för mig om jag inte orkar (mest planera) göra lite ordentlig mat.
Yoghurt, hårtbröd, frukt, färdigrätter. Har inte så bra aptit så kan leva på äpplen och yoghurt en del dagar.