• Mat
  • Trådstartare Trådstartare bollen__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 65
  • Visningar Visningar 2 757
Snabbmat här är främst matlåda från frysen eller pyttipanna eller annan sådan där påse med bolognese eller liknande som finns i frysdisken.
Pyttipanna är jättegott att blanda ut med frysta grönsaker. Brukar oftast ta ärt/majs/paprika blandning då det är liknande storlek på bitarna eller wokgrönsker.

Annars är snabbnudlar smidigt. Bara värma vatten i vattenkokaren och hälla över.

Eller steka/in i micron och värma valfritt tillbehör och sen vatten i vattenkokaren till couscous eller pulvermos. Ev frysta grönsaker in i micron. :D

Tack för alla era tips :D ska testa massor!
Gubben lever gärna på mackor och Billys och diverse snabbt, men sedan min gastric sleeve op mår jag inte så bra på sånt utan föredrar lagad mat utan så mycket friterat eller bröd. Tyvärr för det är ju smidigt när man hatar att laga mat 🤣

Jag har en ny snabb favoriträtt:
Ramen av snabbnudlar där jag knäcker i två ägg ovanpå och låter koka ca 4 min

Annars:
Omelett
Tortillapizza (kan även göras med knäckebröd)
Bakad sötpotatis i mikron, serveras med guacamole eller fetaostkräm

Tonfisk-ägg-risröra, äter direkt ur skålen och slipper disk 😎

Ris i riskokaren, kokar två ägg hårdkokt och tärnar ner dessa i byttan tillsammans med en burk majs, tonfisk i vatten, 2-3 dl gräddfil och en holiday/hot holiday dipmix. Man kan slänga i valfritt annat, ibland halkar tomat eller gurka i också.

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 070
Senast: Tantan
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
327
Senast: __sofia__
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 380
Senast: Ramona
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka