Hur mycket kostar era hundar i månaden?

Sv: Hur mycket kostar era hundar i månaden?

3 Siberian Husky.

Foder 1000 kr
Försäkring 950 kr per år per hund
Ben och godis..Olika ca 200 kr

Utställnings resor ca 2000 i månaden beroende på hur långt vi reser och var.
Dragutrustning resor där ca 500 kr

Jag har en fråga...

Hur lyckas man köpa ben + leksaker för 2-300:- i månaden?? :confused:
För det skulle man köpa typ... 4 olika ben och 3 olika leksaker VARJE månad?
Våran valp har vissa ben kvar sen vi fick hem honom.. och leksakerna finns ju kvar.

Annars kanske han äter en säck mat under 1,5 månad just nu, lite över 500:- säcken. Försäkring lite över 200 i månaden.
Sen någon gång då och då kanske han får ett nytt ben, och kanske någon ny leksak.

Min hund brukar få något ben kanske var tredje dag(2-pack ca 20 kr)blir ca 100 kr i månaden,det varvas ibland med grisöron(ca 5 kr styck) och eftersom min hund mördar de flesta leksaker så kostar de "bättre"och hållbarare runt 200 kr styck,ibland kanske man köper något annat,typ "smågodis"(leversnittar,frolic mm )och ibland blir det kanske ett nytt halsband,reflexer,schampo,balsam,extra vitaminer,plaque off och annat.

Så 200-300 kr låter inte så mycket för mig om man slår ut det.

eng.staff
foder, 460
försäkring, ungef. 300
ben och dyl. 200
Bensin till träningar, kanske 100 kr
Under tävlingsperioden så lägg på 300 per månad (2 tävlingar i månaden)
Nya träningssaker, godis, 500 kr kanske

Så fasta kostnader är 960, sen under sommaren så kostar det mer

Till alla; Tack för era svar! Låter som en frisk sällskapshund utan dagpassning kostar i snitt 200-600 kr månad?

Hur är det med veterinärkostnader. Vaccination tex. hur mycket kostar det och hur ofta ska det göras? Hur mycket kostar ett besök hos veterinären i snitt om man misstänker att något är fel och vill ta en koll?

Vetrinärkostnader kan man sällan räkna på eftersom det helt beror på andra saker än rutinkontroller.

Hundar kan få lika mycket problem som vi människor och precis som vi är de individer och olika mycket sjuka.En del får allergier,andra urinvägsinfektioner,en del bryter benet en annan får livmodersinlammation och nästa får en gren i ögat i skogen och behöver sys.

Om det inte är något större och allvarligare så räkna med mellan 800-2000 kr för ett vetrinärbesök där de kanske tar ett blodprov,kollar huden eller ett sår.Räkna sen till lite medicinkostnader på runt 200 kr om hunden behöver pencilin eller något sådant

Vaccin varierar ofta lite på olika djursjukhus men runt 300 kr och detta görs vartannat år när hunden är vuxen(oftare innan dess).

Vi har haft lite otur med hundarna nu och när den ena åkte på en kraftigare infektion pga fästingbett så kostade besöket 1800,blodprovssvar 600 kr och medicin 200 kr(2500 kr totalt).Den andre har kostat runt 12 000 på 6 månader pga vetrinärbesök,mediciner,specialfoder och vaccin under en allergiutredning vi fortfarande håller på med.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 084
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
797
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?

Hästrelaterat