Äger 4 par jeans varav två måste slängas då de är olagbara men är favvisar. Är inte använda på länge.
Sitter ofta på golvet på jobb, vilket har gjort från att alltid vara en jeansmänniska, så har jag oftast kjol, stickade strumpbyxor och t- shirt.
Är jag sjuk brukar jag slänga på mig en finare tunika/ blus för att väga upp.
Kan oftast ha strumpbyxorna 2 ggr innan de åker i tvätten, men brukar varva så att jag inte har de två dagar på raken, för syns skull.
Är det shortsväder så har jag arbetsshorts, sjukt praktiskt med alla fickor som behövs eftersom jag är ute extra mycket då.
Är rätt bra på att hänga upp och vädra mina kläder (om jag får säga det själv) Men är det snorsäsong (
) på jobb så byts de oavsett.
Kjolarna är enkla och stretchiga och slängs i tvätten när de får fläckar på sig, ibland efter en dag, ibland tar det nån vecka.
Koftorna slängs ofta i tvätt efter en vecka, inte för att de är så ofräscha, mer än för att jag har haft en massa barn i knät med bacillusker.
Har separata ytterkläder till jobb (förutom den tid det är som kallast). Så jag kan grilla korv och spilla ketchup, krypa in i buskar efter bollar och agera mänsklig stege utan att våndas.
Har inte så mycket "vanliga kläder", men några finare blusar och enstaka klänning att klä upp finns.
Och så har jag stallkläder.
Egentligen så är mitt enda krav att jag har underkläder så att jag kan komma undan med att tvätta 1 gång i månaden. Även om det passar bäst klädmässigt att göra det var tredje vecka.