Ja, men du tolkar ju in negativa saker i de orden. Det gör inte jag. Jag tycker det är jättekul, positivt och peppande att jag har förbättringsmöjligheter och potential. Hade jag inte haft det hade jag varit väldigt ledsen, och känt mig relativt uppgiven. Det är fantastiskt att jag kommer ha sätt att förbättra olika saker med mig själv, mina färdigheter och kunskaper under hela mitt liv!
Det är även du som säger "klä mig rätt", inte jag. Du tolkar in att det du då är idag "inte är bra nog", inte jag. Jag hade aldrig bett en person som på ett schysst sätt vill hjälpa mig att förbättra något att "ta sitt pick och pack", bara för det.
Jag tror helt enkelt inte på att jag är perfekt och inte kan förbättra mig på nått sätt. Jag vet snarare att jag kan det, att jag har mer potential jag vill uppnå, färdigheter att förbättra, mer att lära om hur jag bemöter människor, språk att utveckla, kunskap att hitta. Och ingenting av det är negativt, och ingenting av har nånting att göra med det här påstådda konceptet av "att inte duga" som jag läser här.
Men varför kan du ha förståelse för om man stör sig på ens partners klädstil om den förändrats över tid då? Med ditt synsätt så har väl den personen rätt att förändra sin klädstil och du som partner ska acceptera det rakt av för vad det är, inte försöka påverka det eller ens bry dig alls? Skulle du tänka samma sak om tex vikt då, att du förstår det mer om din kille alltid varit överviktig, men om han blivit det så kan du störa dig på det?