Kan inte låta bli att skriva såhärVi pratar sällan kläder och stil. Jag har nog själv gjort lite fel där eftersom jag mest gått och sas knutit näven i fickan och inte sagt så mycket just eftersom jag ändå tycker att till syvende och sist ska alla få ha vilka kläder de vill. Egentligen skulle jag ju checkat av med honom redan första gången hur det ligger till men jag har dragit mig lite för det av någon anledning. Dock är han rätt mycket en "vet inte" människa så jag misstänker att det är det svaret som man kommer få.
Jag slår nästan vad om att du (ni) är typ 10 år yngre än jag är.
Bekantskapskretsen (eller kanske mest min man och jag) har diskuterat ett roligt fenomen att det vi ser som typiska pensionärskläder nästan alltid bara helt enkelt är de kläder som var mode när pensionären i fråga var typ 15-25.
Här har vi en bild som skulle kunnat vara min morfar år 1990. (det är kanske värst med män)
Dvs killen brydde sig när han var 15-25 och följde modet och ville vara fin. Sedan fortsätter han bara att gå i de kläderna och nästan förutsätter att de är fina fortfarande. Utan att egentligen se sig om och notera att alla andra gick vidare.