Det jag säger är att jag tycker inte att det är nån grej, och att jag vet att det finns många killar likt mig som inte tycker det är en grej. Uppenbarligen finns det även de som skulle tycka det var en grej.
Jag skulle däremot tycka det vore betydligt värre om min tjej kände att hon inte kunde säga såna här saker (och annat hon tänker på) rakt av till mig utan omsvep - och istället gick och tänkte på det i det tysta, tom skämdes, och kanske försökte hitta sätt att "säga det till mig utan att säga det". Det för mig är ett ohälsosamt förhållande jag inte vill vara i.
Om min egen partner inte kunde ta upp åsikter om saker jag kan förbättra, vem ska kunna få göra det då? Jag är inte perfekt, det kommer alltid finnas saker jag kan förbättra. Och jag antar att om min partner gör det, då kommer det från ett bra ställe, och kommentarerna ska förstås sägas på ett schysst sätt.
Men man är ju absolut olika..
”jag såg att det ska regna, kom ihåg paraply” är en kommentar jag själv skulle skratta bort, jag använder aldrig paraply
"Kommer du inte frysa utan jacka” Tycker jag låter som nått man säger åt sitt barn, inte sin partner.